A világ első luxus szuperjacht bárkája

A Savvy-t, a világ első szuperluxus szuperjacht bárkáját arra tervezték, hogy stílusosan közlekedjen Európa keskeny, sekély, alacsonyan áthidalt csatornáin és folyóin. 2004-ben a vezető holland szuperjacht-építő cég, a Hakvoort építette a modellt, a brit H2Design szuperjacht-specialisták lenyűgöző belső kialakításával. Az elmúlt öt évben a hajó jelenlegi tulajdonosát, a jól ismert brit vállalkozót, Peter de Savary-t – innen kapta a bárka nevét – vitte nagy kalandozásokra Európa belvízi útjain.


Ha a név ismerősen cseng, de Savary alapította az előkelő St. James Clubot, amelynek Londonban, Párizsban, New Yorkban és Los Angelesben is vannak kirendeltségei. Az ő tulajdonában van a skóciai Skibo kastély is, ahol Madonna is megnősült, és egy kisebb globális birodalmat épített fel szállodákból, privát klubokból, éttermekből és gyógyfürdőkből. Emellett szenvedélyes csónakázó.

Luxus bárka
Hajós kalandjai közé tartozik az 1983-as America’s Cup brit csapatának vezetése, a Pendennis jachtfelújító hajógyár megalapítása az Egyesült Királyságban, és olyan ikonikus hajók tulajdonosa, mint Richard Burton és Elizabeth Taylor 165 láb hosszú Kalizmája.
„A Savvy olyan, mint a legjobb luxus penthouse Milánóban vagy Manhattanben” – mondta de Savary a Robb Reportnak. „Mindenhová elvitt minket, Hollandiától Belgiumig, Észak-Franciaországon és Németországon keresztül. Komolyan mondom, hogy ő a legfényűzőbb, legstílusosabb és legjobban felszerelt jacht, amit valaha birtokoltam.”

Luxus bárka
Eltér a legtöbb csatornahajótól, amelyeket jellemzően kényelmes, de haszonjárműnek terveztek, és gyakran 40 láb alattiak. A csatornák királynője, a Savvy több mint 97 láb hosszú, 15 láb széles és alig 4 láb mélységű. A 180 tonnás acélból készült szuperbárka tökéletes méretekkel rendelkezik ahhoz, hogy bárhová elmenjen, beleértve a festői, bár jellemzően mélységproblémákkal küzdő francia csatornarendszert is.

Luxus bárka
A méret mellett, ami igazán kiemeli a Savvy-t az a dízel-elektromos hibrid meghajtási rendszere. Két nagy Northern Lights generátor egy hatalmas akkumulátorbankot tölt fel, amely egy 110 kW-os villanymotort lát el energiával. Ez képes 6 mérföld/órás sebességgel mozgatni az uszályt, vagy 8 mérföld/órás végsebességre gyorsítani. Bár ez nem hangzik gyorsnak, ne feledjük, hogy ez az utazásról szól, nem pedig a célról.

Luxus bárka
„Hatalmas a rugalmasság. A két nagyobb generátor egyikét arra használjuk, hogy lassú hajózáshoz feltöltsük az akkumulátorokat” – mondja de Savary. „Nagyobb sebességhez a nagy folyókon a második generátort kapcsoljuk be a nagyobb teljesítmény érdekében. Még akkor is, ha az összes generátor működik, alig hallatszik hang, és gyakorlatilag nincs vibráció sem.” És ez a beállítás figyelemre méltóan gazdaságosnak bizonyult: a hajó óránként alig több mint öt gallon gázolajat éget el, és lenyűgöző, 750 mérföldes hatótávolsággal rendelkezik.

Luxus bárka
Ami a luxuskomfortot illeti, a fedélzet alatt, a hajó orrában található a teljes szélességű tulajdonosi kabin. Hátul, a folyosó mentén egy kétágyas kabin található, valamint egy iroda/tanulószoba egyszemélyes ággyal, amely kétszemélyes ággyá bővíthető. Az elülső, tikfával borított előfedélzeten egy rejtett jakuzzi található, és a fedett külső pihenőhelyen kényelmes kanapé és asztal vehető birtokba. A könnyen megközelíthető ajtók pedig a világos, tágas szalonba, az étkezőbe és a jól felszerelt konyhába vezetnek.

Luxus bárka
Mielőtt 2016-ban megvásárolta a Savvy-t, De Savary azt mondja, hogy az előző tulajdonos több mint 1,3 millió dollárt költött új bútorokra és kárpitokra. Azóta a PdeS több, mint 500 000 dollárt költött a Hakvoorttal együtt, megújítva az uszály Lloyd’s 100A1 besorolását. „Csodálatos és egyedülálló hajó, és a Covid előtt nagyszerű volt üzleti találkozókra és vendéglátásra. Mindenki a fedélzetre akart jönni” – mondja.

Luxus bárka
Nemrégiben azonban de Savary úgy döntött, hogy eladja, és a Savvy-t Peter Insull brókerrel nagyjából 2,7 millió dolláros áron vette jegyzékbe. Úgy tűnik, hogy most vett egy házat a spanyolországi Mallorca szigetén, ahol az elegáns, 65 lábas Royal Huisman Hush cirkálót tartja. „Flottájában” van még egy frissen felújított 1964-es Riva Tritone, amelyet a Rhode Island-i Newportban tart, valamint egy klasszikus ’60-as évekbeli Fairey Swordsman, amelyet a délnyugat-angliai Dart folyón tart. Hamarosan csatlakozik hozzá egy csillogó, egykori velencei vízitaxi is.

Luxus bárka
„Egy amerikai vevő számára szerintem csodálatos lenne a Savvy-t hajóval az Egyesült Államokba vinni, és bejárni az Intracoastalt és a Great Loop-ot” – mondja De Savary. „Vagy visszavihetnénk Franciaországba és Hollandiába. A lehetőségek végtelenek.”

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek