Az Alfa Romeo berobbant az elektromos autók világába új középkategóriás Tonale SUV tanulmánymodelljével a 2019-es Genfi Autószalonon. A Tonale az Alfa Romeo első plug-in hibrid autója és egyben első középkategóriás szabadidőmodellje.
A Tonale alapjaiban megváltoztatja napjaink legdinamikusabban fejlődő szegmensének szabályait: az Alfa Romeo hitvallását követve érzelemgazdag olasz stílus és a páratlan vezetési élmény jellemzi.
A Tonale formaterve megtestesíti a gyártó elképzelését a jövő autóival kapcsolatban. A kompakt szabadidőmodell már első pillantásra egyértelműen olasz és összetéveszthetetlenül Alfa Romeo, összekapcsolja az értékes tradíciókat az új korszak jellemzőivel. A formatervező csapat hűséges maradt az olasz művészethez és a kortalan, ún. „artigianale“ kézműves stílushoz. A Tonale alapformáit a humán idomok természetes szépsége ihlette, az összképet pedig a letisztult vonalak és felületek fényjátéka koronázza meg.
Számos dizájnelem reflektál az Alfa Romeo gazdag történelmére, amelyeket a formatervezők harmonikusan beleillesztettek az Alfa Romeo aktuális formanyelvébe. Ide tartoznak például a klasszikus ‘többlyukú’ keréktárcsák, amelyek egészen az 1960-as évekig nyúlnak vissza, eszünkbe juttatva a márka tradíciókat. A formaterv ebben a tekintetben is korunk követelményeivel párosul: az óriási, 21 colos kerekek, amelyeken speciálisan az autóhoz tervezett Pirelli gumiabroncsok feszülnek, rendkívül könnyűek.
A Tonale hangsúlyos oldalsó felületei szintén a múltat, az egykori Duetto és Disco Volante Spider modelleket idézik, miközben az autó jellegzetes „Linea GT“ vonala a legendás GT Junior típusnak állít emléket. A frontrész jellegzetes, ún. „Trilobo“ tagolása és „Scudetto“ hűtőrácsa biztos pont a formatervezők számára – egyik megoldás sem hiányozhat egy Alfa Romeóról. Az ikonikus „Scudetto“ mellett hasonlóan fontos szerepet töltenek be az egyedi, oldalanként 3-3 különálló fényforrást tartalmazó lámpatestek, eszünkbe juttatva az SZ és a Brera modelleket. A Tonale farrészét az elegancia határozza meg. A különleges megoldások sorát gyarapítja az izgalmas hátsó szárny, összekapcsolva az áttetsző tetőt a hátsó szélvédővel. A hátsó lámpáknak is rendkívül fontos szerepük van minden Alfa Romeo esetében; a finoman kidolgozott fényforrások a kézműves művészet jegyében születtek.
A Tonale utasterének kialakítását az Alfa Romeo versenytörténelme ihlette, ennek megfelelően a középpontban a vezető áll, a letisztult formák pedig dinamikus hangulatot idéznek. A vezetőközpontú elrendezés azonban nem egoista: a belteret úgy alakították ki a tervezők, hogy a szabadidőmodell négy utas számára kiváló utazási komfortot biztosítson. A lágyan ívelt, de mindeközben izgalmas hatást keltő alapvonalakat kézzel rajzolták meg a tervezők, a hangulatát a kiváló anyaghasználat teszi teljessé. Mindenhol finom matériákkal találkozunk: az alumínium hűvösségét a puha bőr és Alcantara borítások melegsége oldja fel, egyszerre sportos és kellemes aurát teremtve. Az egyedi megoldások sorát fokozzák az áttetsző, háttérvilágítással ellátott panelek a középkonzolon, tökéletes helyet biztosítva a kötelező DNA üzemmódkapcsoló számára. Az utastér összhatását tekintve – a külső formatervhez hasonlóan – exkluzív és különleges: a Tonale egyszerre hívogató, dinamikus és otthonos.Egy szóval: kívánatos.
A tanulmányautó technológiáját tekintve is korunk legmagasabb színvonalát képviseli, az utasok számára komfortos és a külvilággal teljesen összekapcsolt felhasználói, illetve utazási élményt garantálva. Mindeközben persze az Alfa Romeóra jellemző módon a központban a sportossága áll. A megfelelő információmennyiséget/-minőséget egy 12,3“ képátlójú digitális műszercsoport és egy 10,25“ képátlójú központi érintőképernyő biztosítja – utóbbi a központi rendszer lelkét képezi. Az új multimédiás rendszer, ami az ún. ’multitasking’ funkciót is támogatja, kiváló felhasználói élményt biztosít: néhány ujjmozdulattal elérhetünk bármilyen tartalmat, illetve módosíthatjuk a kívánt beállításokat. A Tonale mindezeken felül lehetővé teszi a közvetlen összekapcsolódást az Alfa Romeo közösségi csatornáival az új, „Alfista“ és „Paddock“ elnevezésű funkciók által.
A Tonale az Alfa Romeo elképzelése az ún. CUV szegmens jövőjét illetően. A tanulmányautóban összefonódik a szépség, az érzékiség, az önkifejezés és a rendkívül színvonalas technológiai háttér. Az Alfa Romeo nyelvén így néz ki egy operaházi műalkotás.