MG oldschool Roadster

A brit márka a napokban osztott meg képeket a legújabb koncepciójárművéről, a Cyberster nevű, teljesen elektromos kabrióról. A roadster a nyitott tetejű sportautókhoz való visszatérést jelenti egy olyan márka számára, amely azóta, hogy a kínai SAIC Motor konglomerátum felvásárolta, leginkább kompakt és crossover SUV modellek gyártásával töltötte idejét.


Az extravagáns kabriókoncepció várhatóan még ebben a hónapban, a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be. A koncepcióról készül rendereken egy olyan gömbölyded száguldógép látható, amely úgy néz ki, mintha egy évtizedek múlva játszódó videojátékból érkezett volna. Ennek ellenére az autó számos utalást tartalmaz a márka által 1955 és 1980 között gyártott MGA és MGB roadsterekre, beleértve a márka védjegyének számító kerek “Magic Eye” fényszórókat, a slime hűtőrácsot és az oldalsó “Laser Belt” LED-csíkot, amely az eredeti krómozott részleteket hivatott rekonstruálni.

MG Cyberster
A sportkocsi azonban teljesen új dizájnelemeket is felvonultat, köztük egy merész, szögletes hátsó részt integrált LED-es hátsó lámpákkal. A vezetőfülke digitális műszeregységgel, a biztonságot szolgáló tenyérszkennerrel és sugárhajtású vadászgépek stílusában kialakított kormányrúddal rendelkezik. Nem tudjuk elképzelni, hogy a pilótafülke valaha is bekerüljön egy szériaautóba – legalábbis nem ebben az évszázadban -, de az biztos, hogy szórakoztató ötlet.
“A Cyberster egy merész vállalkozás, amely az MG jövőjébe tekint, érintve örökségünket, de ami még fontosabb, építve a csúcstechnológiánkra és a fejlett formatervünkre” – mondta Carl Gotham, a SAIC Design Advanced London igazgatója. “A sportautók az MG DNS-ének éltető elemei, és a Cyberster egy rendkívül izgalmas koncepció számunkra.”

MG Cyberster
A csütörtöki leleplezést elsősorban teasernek szánták, így a Cyberster technológiai adatainak megismerésére még várnunk kell a hónapban végéig. Annyit azonban már biztosan tudunk, hogy a roadster elektromos platformon fog közlekedni, 5G-kapcsolattal és lenyűgöző, 500 mérföldes hatótávval. Azt még nem tudni, hogy a kabrió valaha is gyártásba kerül-e, de jó látni, hogy az MG belevág a jövőbe.