Mi lenne, ha egy biciklin utazhatnál munkába, és a célállomáson szétszedhetnéd, hogy aztán újra összerakhasd, mint egy fotel, amire ráülhetsz a tárgyalóban? Az ipari formatervezőknek nem könnyű egy teljesen más ötletnek álcázott terméket létrehozni. Brazíliában azonban így született meg az Outlaw Bike. Vitatkozhatunk azzal, hogy a kerékpárt a brazil adórendszer elleni figyelemfelkeltő kampányként tervezték, de valójában egy olyan projektről van szó, amely ipari haszonszerzés céljából sokak fejében megragadt.
A Cardoso Cycles által a Talent Marcel és a Bicycling Magazine közös figyelemfelkeltő akciójára készített kerékpár dizájnja azonnal szétszedhető, hogy aztán egy karosszékké és egy asztallá lehessen összeszerelni. Az ötlet célja, hogy felhívja a brazil adóhatóság figyelmét a kerékpárok országbeli értékesítését befolyásoló adóterhekre.
A kerékpárok népszerűsége Brazíliában folyamatosan nő, de a kerékpárokat terhelő, akár 70 százalékos adók nagyon drágává teszik őket, és a lakosság nagy része számára elérhetetlenné teszik azokat. Az Outlaw Bike azonban úgy tesz, mintha bútor lenne (amely 12 százalékkal adózik), így olcsóbb. A projekt lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megválasszák a termék formáját: bútor vagy kerékpár; attól függően, hogy milyen adózási lehetőséget választanak. Ez azt jelenti, hogy akárhogy is, a bútor vagy a kerékpár ugyanazokból az alkatrészekből és ugyanabból az anyagból készül. Csupán az összeszerelésük különbözik.
Az érintett anyagok között szerepel a kezelt fa, a laminált anyagok, az alumínium, az acél és a környezetbarát bőr. A kerékpár fogantyúja és váza fából készül, míg a nyereg bőrrel bevont. A többi alkatrész alumíniumból készül. Fotelként használva a fa lesz a váz, a bőr pedig az ülésre terjed ki.
A fémtest alkotja az asztal alapját, amelynek tetején a kerékpárkerék található. Az Outlaw kerékpár; Denis Cardoso, a Cardoso Cycles tulajdonosa megjegyzi, csak egy prototípus, amelyet azért terveztek, hogy rávilágítson a magas adóterhekre. Nem eladó, bár nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a kerékpár-bútor kombó a jövőben kereskedelmi forgalomba kerüljön. Ha eladnák, akkor „értéke 3800 reai körül lenne” (kb. 800 dollár), ha bútorként adózna, tájékoztat Cardoso. Kerékpárként 58 százalékkal többet érne. A piacképes változathoz a tervezőknek egyszerűsíteniük kell az összeszerelést és szétszerelést, és a prototípus súlyának csökkentésén kell dolgozniuk.