Újra értelmezték Gianni Agnelli ikonikus, 1960-as motorcsónakját

1968-ban az olasz milliárdos playboy, „stílusikon” és nem mellesleg a Fiat elnöke, Giovanni “Gianni” Agnelli szuper karcsú, 11 méteres motorcsónakjával, G. Cinquantával-val ténylegesen és képletesen is igen komoly hullámokat keltett maga körül.

Ez a „hajó” ugyanis világszerte a tengeri rajongók álma lett, sőt minden idők egyik legismertebb motorcsónakjaként sikerült bevonulnia a történelembe. Most, 50 évvel később a XXI. század igényeit szem előtt tartva újragondolták a 60-as évek ezen megkerülhetetlen hullámlovas klasszikusát.

G. Cinquanta
A G-Fifty névre keresztelt, következő generációs tervet Renato „Sony” Levi, a Levi Designs és Pasquale Mario Passalacqua, valamint a PMP Design munkatársai dolgozták ki. Levi tervezte az eredeti G. Cinquantát is, és hozzá méltón elegáns esztétikai megjelenést adott az új csónaknak is. Ugyanazt az agresszív vonalvezetést és tűszerű íjra emléketető formavilágot érhetjük tetten a terveken, mint az 1967-es modellben, de mindezt persze a legújabb anyagokkal és technikai vívmányokkal kiegészítve kaphatjuk meg.

G. Cinquanta
A legkézenfekvőbb változás azonban a hajó külső felépítésében érhető tetten. Míg elődjének hidegen öntött mély-V hajóteste volt, négy réteg átlósan fektetett mahagóni deszkázással, addig a modern hullámfodrozó gyorshajtó ezzel szemben karbon kompozitból készült. Ez az anyag pedig acélszilárdsága dacára, mégis rendkívül könnyű. A hajó további 3 méteres kiterjesztést is kapott, ami 14 méteres teljes hosszt és vitathatatlanul tekintélyt parancsolóbb jelenlétet eredményez.

G. Cinquanta
Eredeti 1968-as kép a hajóról Agnellivel az élen. A letisztult hajótest és az 93 km / órás végsebesség több évtizeddel megelőzte korát.
Az új G-Fifty természetesen elődjénél nagyobb lóerőkkel büszkélkedhet. Ez már magában is meglehetősen lenyűgöző bravúr, tekintve, hogy G. Cinquanta teljesítménye sem volt elhanyagolható. Az olasz gyártmányú, 8 literes BPM Vulcano V8-as motorokból álló kvartett hajtotta ugyanis a klasszikus hullámborzoló modellt, amely 1280 lovas hajtóerőt volt képes magából kipréselni és 50 csomós azaz a 93 km/h-ás maximális sebességet tudott elérni. A 2.0 verzió lemondott a négy V8-as motorról két különböző lóerővel kérhető, Mercury Racing motorja javára.

G. Cinquanta
„A mai jóval nagyobb meghajtóerőt biztosító technológiát figyelembe véve, elképzelhetetlen volt, hogy ne ikermotoros megoldásban gondolkodjunk.”-nyilatkozták a tervezők.

G. Cinquanta
A G-Fifty becsült maximális sebessége 78 csomó, azaz 144km/h, ami tökéletessé teszi ahhoz a hajót, hogy elődjéhez az Agnellihez hasonlóan szinte felszántsa a Francia Riviéra csodás víztükrét.
A PMP Design már fogad megrendeléseket 2022-re vállalt szállítással. A csodacsónak ára külön kérésre elérhető, de a leendő vevő készen kell, hogy álljon arra, hogy legalább hat számjegyű áldozatot hozzon majdani hajójáért. Ugyanakkor az 52 éves G. Cinquanta lenyűgöző összegért (450 000 euróért/157 millió Ft-ért) kelt el az év elején az RM Sotheby úgynevezett Open Roads, azaz „Nyílt utak” árverésén. Úgy tűnik, hogy tényleg mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, ha valódi Playboyok szeretnénk lenni.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek