Rés a pajzson

A frissen alapított brit autóipari startup, a Longbow, nagyot álmodott a Roadster és Speedster modelljeivel, két teljesen elektromos sportautóval, amelyeket a vezetési élmény újradefiniálására terveztek. A Tesla, Polestar, Lucid, Uber és BYD korábbi szakembereiből álló csapat szerint a piacról eddig hiányzott egy igazán könnyű, vezetőközpontú elektromos sportautó, melyet most megalkotnak.


A Speedster egy puritán, nyitott tetejű, szélvédő nélküli elektromos sportautó, amely kifejezetten azoknak készül, akik az autózás legnyersebb formáját keresik. A mindössze 895 kg-os tömegével ez az egyik legkönnyebb elektromos autó a piacon. A hátsókerék meghajtású jármű hatótávolsága 442 km, és mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.
A Longbow mérnökei minden felesleges súlytól megszabadulnak, hogy az autó valóban könnyed és agilis maradjon, visszahozva azt a vezetési érzést, amelyet a hagyományos sportautók kedvelői hiányolnak az EV-k világából.

Ne tévesszen meg a név, a Longbow Roadster valójában egy fix tetős kupé, amely praktikusabb alternatívát kínál 451 km-es hatótávolságával a Speedsterhez képest. Tömege 995 kg, tehát csak 100 kg-mal nehezebb, mint a Speedster, és gyorsulása is csupán egy tized másodperccel több.
Bár a Roadster egy picivel nehezebb, az extra súlyért cserébe nagyobb praktikusságot és jobb időjárásállóságot kínál, így azok számára lehet vonzóbb, akik a mindennapokban is használni szeretnék az autót.
A Longbow filozófiája a letisztultság és az okos mérnöki megoldások köré épül. Az akkumulátorokat, motorokat és fékrendszereket megbízható, ismert beszállítóktól szerzik be, majd saját, egyedi szoftverükkel integrálják.
A könnyűszerkezetes építéshez a Longbow nem használt drága karbon elemeket, helyette alumínium vázat és fenntartható kompozit paneleket alkalmaz, amelyek kedvezőbb ár mellett is garantálják a kiváló teljesítményt. Továbbá az olyan alkatrészek, mint a lámpák és tükrök létező autóipari megoldásokból származnak, elkerülve a felesleges költségeket.
Az elektromos sportautók piaca egyre zsúfoltabb, hiszen a Lotus, Alpine és Porsche már mind dolgoznak saját EV sportautóikon. A Longbow azonban nem a nyers erőt, hanem a könnyűség és az agilitás előnyeit hangsúlyozza, mellyel egyedi piaci rést találhat magának.
Az első prototípus már idén nyárra elkészülhet, az első vásárlói példányokat pedig már jövőre kiszállíthatják. Ha a Longbow sikeresen valóra váltja ambiciózus terveit, könnyen lehet, hogy az elektromos sportautók következő nagy neve egy új brit startup lesz.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek