Áprilisban a Kathleen vihar félelmetes, 10-es erősségű szélviharként csapott le Írország nyugati partjaira, 113 km/órás széllel és 4,6 méter magas hullámokkal. Miközben a helyiek homokzsákkal óvták az otthonaikat és felkészültek a legrosszabbra, Frank Kowalski úgy döntött, hogy ez akár egy remek nap is lehetne egy hajókiránduláshoz.
A Cork megyei Safehaven Marine tulajdonosaként épp most bocsátotta vízre vadonatúj, 70 láb hosszú, 21 méteres hajóját, a T-2000 Voyager típusú, minden időjárási körülmények között használható katamaránját.
A Safehaven 23 méteres hajójából fejlődött ki, az XVS20 egytestűből, amelyet 2018-ban bocsátottak vízre. Kowalski a kereskedelmi, munkahajó motoros katamaránok építésében szerzett szakértelmét használta fel a kéttestű megtervezéséhez, hogy sebességet kínáljon stabilitással együtt.
Az új T-2000-essel Kowalski a magánvásárlókat szeretné megszólítani, akik valami kicsit másra vágynak. Az 1. számú bemutató hajótest gyémánttal steppelt tengerészbőrrel, jól kidolgozott szekrényekkel, színes LED-világítással, és a fedélzet alatt három kabinban hat fő elhelyezésével rendelkezik. A már eladott és a következő 18 hónapban elkészülő 2-es számú hajótest tovább növeli a luxust.
„Egy közel-keleti ügyfélhez kerül, aki azt tervezi, hogy csak a feleségével használja majd” – mondja Kowalski. Az ügyfél egy teljes szélességű tulajdonosi lakosztályt határozott meg, központi king-size ággyal, valamint túlméretezett fürdőszobákkal és gardróbszekrényekkel mindkét hajótestben. „Emellett gyorsan akar menni, nagyon gyorsan” – folytatja Kowalski. „Ezért két darab 2000 lóerős MAN V12-es motorral szereljük fel, szintén felszíni meghajtással, és egy központi szárnyashajóval a légellenállás csökkentése érdekében. A terv az, hogy a csúcssebessége meghaladja a 111 km/órát.”
Az új T-2000-t is úgy tervezték, hogy hosszú hatótávolságra legyen képes. A 10 978 literes tartályokkal több, mint 1000 tengeri mérföldre képes 56 km/órás sebességgel, illetve 1700 tengeri mérföldre 29 km/órás sebességgel. Ha 19 km/órára visszaveszünk, a hatótávolság több, mint 3000 tengeri mérföldre nő.
A jacht félig hullámtörő hajótestének köszönhető, amely szénszálas kompozit konstrukcióból készült, fordított alsó orr-részekkel és kettős bordázatú elrendezéssel, amely a permetet a hajóból szabadon vetíti ki. A hídfedélzet szélvédőjébe csapódó hullámok kiküszöbölése érdekében Kowalski a pilótafülkét hátrébb helyezte. Ez karcsúbb profilt is eredményez, így a T-2000 egy klasszikus sportjacht kinézetét kelti.
Ami a kényelmet illeti, a fő, nyitott terű szalonban egy L-alakú, Corian burkolatú konyha található, szemben egy U-alakú étkezővel. Az akció élvezetéhez a kapitány és a másodpilóta számára vödrös, ütéscsillapító ülések, a bal oldalon egy körbefutó kanapé, a jobb oldalon pedig egy kagylóülés található.
Az egész kormányteret elárasztja a fény a négypaneles, szögletes szélvédő és a fölötte lévő négy fix tetőablak jóvoltából. Ahhoz, hogy a hajó szárnyashajóját akcióban láthasd, a híd padlójában egy üvegpanel található, amelyet úgy terveztek, hogy éjszaka is megfigyelhesd az alattad lévő tengeri élővilágot. A legtöbb ablak 1 cm vastagságú, edzett panelekből áll.