A kézműves motor

A motorkerékpárok világában, ahol a technika és az esztétika gyakran ütközik, a BMW K1600 GTL a technológia és a kényelem ötvözésének bizonyítéka. Hat hengeres, 1649 köbcentis motorjával és 113 literes tárolóhelyével ez a motor hosszú, fényűző túrákra készült az ország minden táján. Elektronikus segédberendezések sorozata és soros hat dugattyújának szimfóniája a terepjáró kalandok kedvencévé teszi.


Ekkor lép színre Yuichi Yoshizawa a CW Zon-tól, egy látnok japán kézműves, aki arról ismert, hogy a legvalószínűtlenebb motorkerékpárokat is egyedi műalkotásokká alakítja. Yoshizawa-san fogta a csúcstechnológiás BMW K1600 GTL-t, és gyökeresen másként képzelte el, egy elegáns café racerként, amelyet „Lioness”-nek nevezett el, tükrözve az új, vad és áramvonalas személyiségét.
Az átalakítás úgy kezdődött, hogy a motorkerékpárt az alapvető alkatrészeire – motor és váz – csupaszították le, és ezzel a kihívások is nyilvánvalóvá váltak. A terjedelmes hűtő, a hosszú lengőkar és a bonyolult kábelezés csak a kezdet volt. A legnagyobb változás az eredeti vaskos, öntött alumínium váz cseréje volt. A CW Zon egy egyedi rácsos vázat épített, amely nemcsak elegánsabban támasztotta alá a motort, hanem karcsúsította a motor profilját is, kiemelve az erős motort.

Néhány eredeti elem megtartása mellett a K1600 OEM lengőkarját és tengelyhajtását megtartották, de újratervezték, hogy zökkenőmentesen integrálódjon az új kialakításba, sportos polírozott és fekete kontrasztokkal. A hátsó kereket, amely egy BMW R nineT 17 colos modellje, úgy alakították ki, hogy illeszkedjen a K1600 lengőkar eltérő tájolásához.
A kezelhetőséget és az esztétikát tovább javította egy másik R nineT kerék az elején, mindkettőt Pirelli Diablo Supercorsa gumiabroncsokkal ellátva a kiváló tapadás és teljesítmény érdekében. A felfüggesztési rendszert Öhlins Blackline alkatrészekkel frissítették, a fékezést pedig nagy teljesítményű Beringer alkatrészekkel fokozták.
A ‘Lioness’ látványa feltűnő, a kézzel készített üzemanyagtartály és a hátsó rész egyedi sárvédőkbe torkollik. A polírozott fémmegmunkálás a kivitelezés megnyilvánulása, amelynek csúcspontja az elegánsan kúpos hátsó burkolat. Az olyan részletek, mint a BMW-körkép, a tank tetején lévő légkavaró és az egyedi gravírozású becenév, személyiséget kölcsönöznek. Még az olyan funkcionális elemek is, mint az első sárvédő, kettős célt szolgálnak, mint egy villavédő, ami átgondolt tervezést mutat.
A kerékpár eleje egyedi idomokkal és Gilles Tooling csíptetőkkel rendelkezik, amelyek Motogadget komponensekkel vannak felszerelve, beleértve a markolatokat, a mikrokapcsolókat, az irányjelzőket és a tükröket. A középpontban egy Motogadget sebességmérő áll, amely egy egyedi tervezésű konzolban van elhelyezve, amely a felső idomhoz rögzíti. A világítás és a vezérlés módosításai közé tartozik az új LED-es fényszóró, az újratervezett lábvezérlők és az egyedi hűtőburkolat. A CW Zon izmos dizájnja, a kipufogórendszer hat csatlakozót egyesít két tekintélyt parancsoló kipufogódobban, visszhangozva a motor robusztus esztétikáját és teljesítményét.
Yuichi Yoshizawa merészsége, hogy a BMW K1600 GTL-t „Lioness” café racerré alakította át, megmutatja egyedülálló tehetségét és látásmódját. Ez a motor egy plüss túramotorból egy 160 lóerős, nagy teljesítményű versenyautóvá változott, így a motorkerékpár-rajongók kötelező élménylistájának egyik áhított darabjává vált.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek