Bandit9 Arthur II

Az Arthur II nem csupán egy motorkerékpár, hanem egy kompromisszumokat nem ismerő, guruló műalkotás, amelyet Daryl Villanueva és csapata, a Bandit9 aprólékosan, kézzel készített. Egy németországi ügyfél megrendelésére készült, és bár alapját egy Royal Enfield Continental GT 650 adta, a végeredmény egy teljesen egyedi gép lett.

Az eredeti Arthur, amely egy egyhengeres, 535 köbcentis platformon alapult, már önmagában is lenyűgöző volt – az Arthur II azonban még magasabb szintre emeli a koncepciót, egy 650 köbcentis soros kéthengeres motorral és teljesen újragondolt vázzal és karosszériával.
Az Arthur II szíve egy egyedi, parametrikus acélváz, amelyben megőriztek néhány gyári elemet, például a fejcsövet és a lengőkar csatlakozást, de minden más ívelt, áramvonalas formát kapott, éles szélek nélkül. Az új segédváz alsó rögzítési pontok nélkül készült, és középről indulva tartja meg a lebegő stílusú café racer farrészt, látható csavarok nélkül. Hátul kettős vízszintes lengéscsillapítók biztosítják a funkcionalitást és az esztétikai hatást, precízen beállítva a letisztult megjelenés megőrzéséhez. Elöl a villa letisztított és lejjebb ültetett, egyedi felső-hátsó villaelemekkel és board tracker-stílusú kormányokkal kiegészítve, mindez tükörfényesre polírozva.
A karosszéria kizárólag alumíniumból készült, futurisztikus, megszakítás nélküli vonalvezetést biztosítva. Az üzemanyagtartály az eredeti Arthur formáit idézi, de hangsúlyosabb térdkivágásokkal és oldalsó ívekkel, melyek holdfényben kirajzolódó sziluettre emlékeztetnek. A tartály egy rejtett, felnyitható tanksapkával záródik, míg a café racer stílusú hátsó rész zökkenőmentesen simul a vázba. Az ülés és a markolat kézzel varrott borjúbőrbe öltöztetve készült, és még a legapróbb alkatrészek – kapcsolók, gázkar, fékkar – is házon belül készültek Villanueva szigorú elvárásai szerint.
A motorblokk nagyrészt gyári maradt, ám a kipufogórendszer minden, csak nem szokványos. Az egyedi fejcsövek kecsesen hajlanak a kézzel készített kipufogódobokba, míg a szintén kézzel készített légszűrőház szitás burkolatot kapott, amely egyetlen beömlőnyíláson keresztül táplálja a két szívócsonkot – mindez ragyogóan polírozva. Az olyan részletek, mint a világítás, az irányjelzők, a lábtartók és a hűtővédő, mind tükrözik a Bandit9 jellegzetes, művészi funkcionalitását, az egész motor pedig a márkára jellemző magasfényű kivitelben pompázik.
Mindössze kilenc példány készül belőle, így az Arthur II a bizonyíték arra, hogy Daryl Villanueva továbbra is az egyedi motorkerékpár-tervezés egyik legbátrabb alkotója.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek