A Rolls-Royce szerint az új, tisztán elektromos hajtású Spectre szuperkupé bemutatója olyan jelentős mérföldkő a 119 éves történetében, mint a két alapító, Charles Rolls és Henry Royce első találkozása. Nemcsak ez az első elektromos Rolls-Royce – egy olyan meghajtási mód, amely mindössze nyolc éven belül teljesen felváltja a V-12-es motorokat -, hanem ez az első teljes mértékben elektromos hajtású szuperluxus márka is, kivéve az olyan elektromos hiperautókat, mint a Rimac Nevera.
Ez nem egy koncepció. A Spectre már most megrendelhető, a szállítások pedig jövő év végén kezdődnek, és a Rolls-Royce visszatérő ügyfelei közül jelentős számban már meg is tették ezt, akiknek korábban titokban megmutatták az autót. A Spectre gyakorlatilag az új Phantom kupé, és árban a Cullinan és a Phantom modellek között lesz, de mivel a Wraith és a Dawn már nem szerepel a jelenlegi modellkínálatban az államokban, a Spectre az egyetlen választás azoknak, akik kétajtós Rolls-Royce-ot szeretnének. És népszerű lesz: a vállalat becslése szerint a gyártás első teljes évében a Spectre a gyártó összes eladásának egyötödét teszi majd ki.
Az elektromos hajtás kevésbé jelent kockázatot a Rolls-Royce számára, amely mindig is inkább a közel csendes, zökkenőmentes teljesítményre összpontosított, szemben az olyan sportosabb autógyártókkal, mint a Bentley, amelyeknél a motorok bömbölő hangja a vonzerő része. A Spectre mérnökei megemlítették, hogy a fő kihívást az jelentette, hogy ez elsősorban Rolls-Royce legyen, és csak másodsorban EV, és ne vigyék túlzásba az EV hajtáslánc nyújtotta lehetőségeket.
Annak ellenére, hogy az elektromos motorok nyaktörő gyorsulást képesek produkálni, a Spectre 576 lóerős teljesítménye és 4,5 másodperc alatti gyorsulása százra szinte megegyezik a Black Badge Ghostéval, a csúcsgyorsulást pedig úgy hangolták, hogy inkább uralkodó legyen, mint erőszakos. A Rolls-Royce V-12-es motorja rendkívül kifinomult, és nélküle a korai Spectre prototípusok zavarba ejtően csendesek voltak. Emiatt most úgy alakították ki az utasteret, hogy éppen csak annyi zajt engedjen be, ami megnyugtatja, hogy mozog.
Tudatos döntés volt az is, hogy nem a hatótávolságot hajszolják önmagáért. A Spectre 500 km-et is megtehetett volna egyetlen feltöltéssel, de a Rolls-Royce úgy ítélte meg, hogy a várhatóan 400 km-es EPA hatótávolság elegendő az ügyfelei számára. Az akkumulátorokon megtakarított súly azt jelenti, hogy a Spectre ugyanolyan kényelmi szolgáltatásokat és opciókat kínálhat, mint egy benzines autó, ami fontosabb a vásárlók számára.
„Ha ügyfeleinknek valóban tovább kell menniük egy nap alatt anélkül, hogy megállnának gyorstölteni, akkor rengeteg más autó közül választhatnak, vagy egy repülőgépet” – mondta Dr. Mihiar Ayoubi, a Rolls-Royce műszaki igazgatója. Az akkumulátorok statisztikáit hivatalosan még nem hozták nyilvánosságra, de úgy tudjuk, hogy a csomag kapacitása körülbelül 110 kwh, a csúcstöltési teljesítmény pedig 195 kw körül lesz. A jármű 10 százalékos töltöttségről 80 százalékra történő felhozatalának becsült ideje pedig körülbelül 34 perc egy 150 kw-os töltővel.
A Spectre formavilága pontosan azt teszi, amit kell: a modell megjelenése kellően eltér a kínálat meglévő autóitól ahhoz, hogy kommunikálja, hogy a kizárólag elektromos hajtású Rolls-t vezetjük, de nem annyira más, hogy az ügyfeleknek el kelljen fogadniuk egy jelentős változást mind a formaterv, mind a meghajtás terén. Nagyon jóképű, erős, mély, emelkedő vállvonallal, amely a Spectre-nek az elődöknél sokkal nyíltabban sportos tartást kölcsönöz. Emellett ez a valaha volt legaerodinamikusabb Rolls-Royce, csak a Spirit of Ecstasy motorháztető dísze 830 órányi szélcsatornás finomításon esett át. Belül is ugyanolyan vonzó és eredeti, de tudatosan inkább Rolls-Royce, mint egy kerekeken guruló iPad.
A tiszteletreméltó Charles Stewart Rolls, az autógyártó társalapítója 1900-ban kipróbált egy korai EV-t. „Az elektromos autó tökéletesen zajtalan és tiszta” – mondta. „Nincs szag vagy rezgés. Nagyon hasznosak lehetnek, ha majd fix töltőállomásokat lehet létesíteni”. Az általa látott lehetőségeket végül a nevét viselő márka valósítja meg: csakhogy ez hosszabb időt vett igénybe, mint amire ő számított.