A német iYacht stúdiót Daniel Roesner német színész kérte fel egy 17 méter hosszúságú, a fenntarthatóságra és a körforgásra összpontosító többtestű hajó megtervezésére. A Hu’chu 55 névre keresztelt új katamarán újrahasznosított anyagokból épül, és kibocsátásmentes meghajtási rendszerrel hajtják majd, hogy csökkentse a környezetre gyakorolt hatását.
A Hu’chu név Roesner gyökereire és szenvedélyére egyaránt utal: A „Hu” a hegyvidéki szülővárosának, Hunsrücknek a rövidítése, míg a „Chu” egy Malibutól északra fekvő helyre utal, ahol beleszeretett az óceánba és a szörfözésbe. „Nem mérnök vagy tudós vagyok, hanem valaki, aki igazán beleszeretett a vízbe és a bolygóba, amelyen él” – mondta Roesner egy nyilatkozatban. A színész az iYachtot bízta meg egy olyan robusztus hajó létrehozásával, amelyen felfedezheti a világot, filmeket készíthet és óceánkutatásokat végezhet. „Danielnek nagyon ambiciózus elképzelése volt, és mi segítettünk neki abban, hogy megvalósítható projekt legyen belőle” – magyarázta Udo A. Hafner, az iYacht vezérigazgatója.
Roesner összefogott egy nagy alumíniumgyártóval, hogy egy különleges anyagot fejlesszenek ki a külsejéhez. Ez 90 százalékban olyan alumíniumhulladékból készül, amelyet kidobott rendszámtáblákból, útjelző táblákból, kozmetikai dobozokból és egyéb szemétből szereznek be. Mivel az anyag egyetlen font elsődleges fémet sem tartalmaz, sokkal kisebb a szénlábnyoma, mint a hagyományos alumíniumnak. A jachtba természetes szálakat, újrahasznosított fát és újrahasznosított parafát is beépítenek.
A zöld etika a meghajtási rendszerre is kiterjed. Két villanymotor biztosít extra, károsanyag-kibocsátásmentes energiát, ha a szél nem lenne elég. A több mint 100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot integrált napelemek vagy vízerőművek segítségével lehet feltölteni, így a vízen valódi autonómiát biztosít. A tiszta, zöld energiát mindenre felhasználják majd, a hajó közepén lévő kertben történő zöldségtermesztéstől a fedélzeti filmstúdió felszerelésének működtetéséig.
A Hu’chu a tengeren sem lesz gyenge. A katamarán egy felfedező jachtéval vetekszik, megerősített hajótesttel, amely lehetővé teszi, hogy magas és alacsony szélességeken is hajózzon. A rig és a vitorlarendszer gyors és könnyű kezelhetőséget tesz lehetővé a kormányállásból és a hátsó cockpitből is. Roesner azt tervezi, hogy körbehajózza a Földet, és dokumentumfilmeket készít a világ óceánjairól. „Nagy baráti köröm van, amely búvárokból, szabadbúvárokból, tudósokból és víz alatti filmesekből áll” – mondta a színész. „Szeretnék velük együttműködve különböző projekteket megvalósítani olyan témákban, mint a környezetvédelem, a kutatás és a kaland.”
Ami azt illeti, hogy a Hu’chu 55 mikor kerül vízre, a csapat jelenleg egy alumíniumhoz értő hajógyárat próbál találni, hogy az álomjachtot valósággá tegye.