Kalandorok ne kíméljenek!

A kalandmotorok világa azóta fejlődik, hogy a BMW 1980-ban bemutatta az R80G/S-t. Az utóbbi időben a szegmens népszerűsége jelentősen megugrott, és szinte minden nagyobb motorkerékpár-márka kínál kalandmodelleket. A Can-Am, a terepjárók terén nagy múltra visszatekintő márka eddig nem volt jelen ebben a kategóriában. A kanadai gyártó két úttörő modellt mutatott be: a teljesen elektromos Origin ADV motorkerékpárt és a Can-Am Canyont, amely talán az első háromkerekű kalandmotor.


A Can-Am megtartva a Ryker és Spyder modellekből ismert fordított trike konfigurációt, bemutatja a Canyont, amely a legrobosztusabb és legképzettebb háromkerekűnek ígérkezik a kínálatában. A Canyon kiemelkedik a továbbfejlesztett rugóút és a megnövelt hasmagasság révén, amelyet az igényesebb terepjáró kalandokhoz igazítottak.
A termékcsalád erőforrása, a Rotax 1330 ACE motor mindhárom változatot hajtja. Ez az osztrák gyártmányú, 1330 köbcentiméteres soros háromhengeres motor 115 lóerőt biztosít. Ehhez egy félautomata hatfokozatú sebességváltó párosul, amely a parkolási manőverek megkönnyítése érdekében tolatási funkcióval is rendelkezik. Ez a beállítás 181 kg vontatási kapacitást tesz lehetővé, ami növeli a kalandtrike hasznosságát.
Az alap Canyon modell KYB Piggyback Smart-Shox felfüggesztéssel rendelkezik, elöl 26 cm, hátul pedig valamivel kisebb, 23 cm rugóúttal. Az XT és Redrock felszereltségek SACHS Big-Bore lengéscsillapítókra váltanak, amelyek megtartják ugyanazt a rugóutat, de nagyobb teljesítményt és csillapítási képességeket kínálnak.
Mindegyik felszereltséget Brembo fékrendszerrel szerelik fel, amely elöl négydugattyús féknyergekkel és 270 mm-es tárcsákkal, valamint ABS-szel és elektromos működtetésű rögzítőfékkel rendelkezik. A kerekekre XPS Adventure abroncsok kerülnek, amelyeket 12 karos, rally ihletésű alumíniumötvözet felnik támasztanak alá.
A Canyon emellett olyan átfogó műszaki funkciókat kínál, mint a stabilitás- és kipörgésgátló, a menetstabilizáló, a hegymenet-szabályozó és a többféle vezetési mód a különböző vezetési preferenciáknak megfelelően. A Redrock felszereltség emellett alapfelszereltségként hátsó kamerát is tartalmaz.
Míg a Can-Am Canyon közúti kényelmet és túraképességeket ígér, addig a kihívást jelentő terepeken való teljesítménye még nem ismert. A konstrukció nem biztos, hogy ugyanazt az agilitást nyújtja, mint a kétkerekű kalandmotorok, különösen a keskeny vagy technikás ösvényeken. Mindazonáltal dicséretes a Can-Am innovatív megközelítése a kalandmotorozás lehetőségeinek bővítésére.
A 2025-ös Can-Am Canyon termékcsalád jövő év tavaszán kerül a márkakereskedésekbe. Az árképzés versenyképes, az alapmodell 25 299 dollártól indul, és a Canyon Redrock 32 299 dollárig emelkedik.
Ezekkel a fejlesztésekkel a Can-Am nemcsak diverzifikálja termékpalettáját, hanem újradefiniálja a kalandmotorkerékpár fogalmát is, ötvözve a hagyományos elemeket a modern technológiával és egy merész új formátummal. Hogy ez új trendet indít-e el a kalandmotorok piacán, vagy továbbra is hiánypótló kínálat marad, az idő fogja megmondani.

Eközben a Can-Am kezdeményezése a motorkerékpár-tervezés új területeinek felfedezésére kétségtelenül izgalmas hír az ADV közösség rajongói számára.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek