Komp Németországban

A Candela Berlinbe viszi a P-12 típusú repülő elektromos szárnyashajó kompjának flottáját, amely már megkezdte a feladatát, mintegy 10 percre csökkentve a városi ingázást. A kompjárat az Ostbahnhof közelében lévő East Side Gallery-t köti össze a Funkhaus kulturális központtal. A svéd technológiai vállalat szerint elektromos szárnyashajó kompja 25 csomós sebességgel képes átkelni a Spree folyón, ezzel a leggyorsabb a maga nemében, és az első ilyen típusú komp Németországban.


A Candela nemrégiben azt is bejelentette, hogy egy flottányi siklót fog szállítani a NEOM-nak, ahol a szigeteken közlekedő szállítójárművekként fogják használni őket. Berlinben a Reederei Riedel és a Funkhaus az, amely a P-12 elektromos szárnyashajó kompot megszerezte és mostantól üzemelteti. Uwe Fabich, a tulajdonos elmondása szerint óránként indítottak járatot az East Side Gallery és a Funkhaus között. A vezetőség fontolgatja a menetrend esetleges bővítését, hogy óránként akár két útra is kiterjeszthessék mindkét irányba, tekintettel arra, hogy útvonalonként csak tíz perc az ingázás.
A csúcsforgalom rávilágít arra, hogy a Candela elektromos szárnyashajó kompja, a P-12 miért kötött ki Berlinben. „Mindig van dugó. A tömegközlekedés sem sokkal jobb. A 21-es villamos, amely ebbe az irányba tart, egyike azon kevés berlini villamosvonalaknak, amelyek 20 perces járatsűrűséggel közlekednek. Miután leszálltunk, még mindig hosszú a séta a Funkhausig” – mondja Uwe Fabich. Mivel a Reederei Riedel és a Funkhaus közvetlenül a folyón fekszik, a folyót egy elektromos szárnyashajó-flottával kihasználva lerövidülhet az ingázási idő azok számára, akik csúcsidőben szeretnék meglátogatni a területet.
A svéd technológiai vállalat úgy véli, hogy a P-12-es hajó a berlini folyón költséghatékony, állítható orr-rámpája és alacsony energiafelhasználása miatt. Az elektromos szárnyashajó egy 0,2 és 2 méter között változtatható orr-rámpával rendelkezik, amely a kikötő magasságától függően átméretezhető. Ebben az esetben nincs szükség külön dokkoló építésére csak az ilyen típusú hajók számára. Nincs szükség speciális töltőfülkékre sem, mivel a P-12 egy hagyományos autós egyenáramú töltővel mindössze egy óra alatt képes feltölteni az akkumulátorát. A Candela szerint az üzemeltetési költségek 90 százalékkal alacsonyabbak lennének a dízelüzemű hajóknál az alacsony energiafogyasztás és a karbantartásmentes elektromos C-POD motorok miatt.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek