Kortárs változat

Az autóipari kiválóság 70 éves fennállását ünnepelve a Porsche bemutatta versenylegendájának, a 935-ösnek modern értelmezését, egy kizárólag pályára szánt behemótot, amely a 911 GT2 RS technikai kifinomultságát a híres Le Mans-győztes 935/78-as nosztalgikus bólogatásával ötvözi. Ez a mindössze 77 darabra limitált kortárs változat a történelem és a modern technika izgalmas keverékét mutatja be, így a Porsche örökségének ékköve és a versenyzés evolúciójának szimbóluma.


A 2019-es Porsche 935 több, mint egy autó; ez egy tanúságtétel a Porsche töretlen tökéletességre való törekvéséről. Szívét egy vízhűtéses 3,8 literes MA173 típusú lapos hathengeres motor alkotja, amelyet kettős turbófeltöltő és VarioCam Plus változó szelepvezérlés erősít.

Ez az erőmű elképesztő 700 lóerőt teljesít, így ugyanolyan vadsággal uralja a pályákat, mint elődei. A motor teljesítményét egy fejlett hétfokozatú PDK duplakuplungos automata tengelykapcsoló és egy elektronikusan állítható, versenyzésre optimalizált korlátozott csúszásgátló differenciálmű egészíti ki, biztosítva, hogy az erő minden egyes grammja precízen és kecsesen alakuljon át mozgásba.
A 935-ös agresszív megjelenésétől kezdve az aerodinamikus sziluettjéig minden egyes elemét a teljesítmény érdekében gondosan kidolgozták. A szénszálas kompozit karosszéria, a szélesített sárvédők és a hosszú hátsó profil a legendás “Moby Dick” versenyautó előtt tiszteleg, míg a szabadon hagyott szénszálas és az achát szürke tetőoszlopok kortárs eleganciát sugároznak. Az autó esztétikájához a funkcionalitás is társul, amely nagy teljesítményű alkatrészek robusztus sorát tartalmazza: Brembo réselt és szellőztetett tárcsafékek állítható előfeszítéssel, három irányban állítható lengéscsillapítók, egy masszív 115 literes FT3 üzemanyagcella és lépcsőzetes szélességű, 18″ középen záródó könnyűfém keréktárcsák, hogy csak néhányat említsünk.
Ez a bizonyos 935-ös, a 13. legyártott példány, Portugáliában kezdte meg útját, mielőtt kanadai földön is nyomot hagyott volna. Ez egy világjáró autó, amely a sebességre való hajlammal rendelkezik, hiszen már a Canadian Tire Motorsports Park Drive Festival hegymászóversenyen és a Canadian Motorsports Hall of Fame Celebration of Speed rendezvényen is szerepelt. Világkörüli utazásai és pályahódításai ellenére hihetetlenül alacsony futásteljesítményt ért el, így megőrizte állapotát és teljesítményének integritását.
A 935-ös pilótafülkéje a sebesség és a biztonság szentélye. Az FIA-szabványnak megfelelő Recaro szénszálas versenyülések körülölelik a vezetőt, támaszt és védelmet nyújtva. A szénszálas multifunkciós kormánykerék, a laminált fából készült váltógomb és a Cosworth digitális műszerfal nem csupán eszközök, hanem a vezető kiterjesztései, amelyek magával ragadó és intuitív vezetési élményt nyújtanak. Ezt a szentélyt egy behegesztett bukókerettel, tűzvédelmi rendszerrel és számos elektronikus segédeszközzel erősítik meg, amelyek a vezető preferenciáinak és a pálya követelményeinek megfelelően finomhangolhatók vagy kikapcsolhatók.
A gyűjtők és a versenyzés szerelmesei értékelni fogják a részletekre fordított aprólékos figyelmet és a járműbe zárt gazdag történelmet. Kevesebb mint 966 km a kilométerórán, valamint egy sor eredeti alkatrész és dokumentáció, köztük egy gyári számla, amely felsorolja a pótalkatrész csomagot és a teljes 1 078 359 dolláros árat, ritka lehetőséget jelent a Porsche versenyzői örökségének egy darabjának birtoklására.
Összefoglalva, ez a 2019-es Porsche 935 nem csak egy autó; ez a luxus, a teljesítmény és a történelmi jelentőség egy nyilatkozata. Tisztelgés a Porsche versenyzői származása és mérnöki képességei előtt, páratlan vezetési élményt kínál, és exkluzív helyet foglal el az autóipar történetében. Akár a versenypályán, akár a gyűjteményben, továbbra is inspirál és izgat, és ígéri, hogy a 935-ös örökségét a jövőbe is továbbviszi.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek