Képek: Andrea Klainguti
Amikor Stephan Sigrist stratéga megkereste Love Hultén svéd tervezőt, hogy készítsen egyedi szintetizátorrendszert személyre szabott 1985-ös Aston Martin Lagondájához, az eredmény az autóipari örökség és az elektronikus zene házassága lett. A Lagonda, amely már így is ritka és ikonikus autó, még különlegesebbé vált Hultén innovatív tervezésével. A Y-17 hanggép egyedülálló, magával ragadó élményt nyújt az utasok számára, miközben megerősíti a kézműves művészet fontosságát egy olyan világban, amelyet egyre inkább a digitális technológia ural.
Az Aston Martin Lagonda, amely eredetileg az 1970-es években jelent meg, és az 1980-as években gyártották, korát megelőző autó volt. Szögletes, ék alakú profiljával és csúcstechnológiájával tűnt ki. 1985-ben a Lagonda különleges kiadását a Tickford az ománi szultán számára testre szabta, olyan luxusfelszereltséggel, mint a VHS-magnó, a képernyő és a kristálypult. Ez a modell a státusz és a technológiai fejlődés szimbóluma volt. Végül Sigrist jutott el a ritka változat megszerzéséhez.
Stephan Sigrist, egy lelkes elektronikus zenei producer és a svájci W.I.R.E. agytröszt munkatársa, egy élőzenei alkotás beépítésével tovább fokozza az Aston Martin Lagonda élményét. Ez vezetett ahhoz az ötlethez, hogy az autó hátsó részébe egy szintetizátorrendszert építsenek be, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy élő zenét játsszanak, amely interakcióba lép a vezetési élménnyel.
Sigrist az elképzelés megvalósításához Love Hultén svéd tervezőhöz fordult, aki a famegmunkálást, az elektronikát és az audiovizuális művészetet ötvöző munkáiról ismert. Hultént nagyra becsülik a régi vágású kézműves mesterség és a modern technológia ötvözéséért, és szakértelme tökéletes jelöltnek bizonyult egy olyan rendszer megalkotására, amely épp úgy művészeti alkotás, mint funkcionális.
Love Hultén hozzájárulása a Lagondához egy kétrészes szintetizátorrendszer formájában jelenik meg: egy dobgép és egy kis szintetizátor. A szintetizátor egy további oszcillátorral rendelkezik, amely vizuálisan megjeleníti a hanghullámokat, így az utasok a zenei alkotás auditív és vizuális aspektusait is megtapasztalhatják. Ez a felállás az utasok szórakoztatását szolgálja, miközben kiemeli Hultén egyedi tervezési filozófiáját, amely a felhasználói interakciót, a kreativitást és az érzékszervek bevonását hangsúlyozza.
Ezen az Aston Martinon túl, Love Hultén munkája a projektek széles skáláját öleli fel, az audiovizuális szintetizátoroktól az interaktív dizájné élményekig. Tervezési filozófiája gyakran ötvözi a vintage esztétikát az új technológiával, hogy megkérdőjelezze a hagyományos határokat. Hultén olyan innovatív terveiért szerzett elismerést, mint az Y-17 hanggép, egy ferrofluid vizualizátor és a Desert Songs, egy olyan projekt, amely a PlantWave technológia segítségével összekapcsolja a kaktuszokat a zenével. A tervezéshez való hozzáállása az elektronikus zene iránti saját szenvedélyében gyökerezik, ami a hivatásos zenészek és a hétköznapi felhasználók számára készített alkotásaiban egyaránt megmutatkozik.
Hultén a tapintható, analóg élményekre való összpontosítása megkülönbözteti őt egy olyan világban, amelyet egyre inkább a képernyők és az érintőképernyős felületek uralnak. Munkái a nosztalgia érzését idézik fel, miközben az új technológia lehetőségeit is felvállalják. A régi és az új ötvözésének képessége különösen jól látható a Sigristtel való együttműködésében az Aston Martin Lagondán, ahol az autó örökségét a szintetizátor tapintható jellege erősíti.
Sigrist és Hultén együttműködése új mélységgel gazdagítja az Aston Martin Lagondát. Míg az autó eredeti technológiája már forradalmi volt, mivel lehetővé teszi az utasok számára, hogy vezetés közben zenét alkossanak, a Lagonda a személyes kifejezés és a kreatív elköteleződés platformjává válik.