Az Erwin Hymer Group az elmúlt években egyenesen a lakóautó-dizájn újradefiniálására törekedett, és olyan modelleket dobott piacra, amelyek olyan innovációkat kombinálnak, mint a felfújható tető és a lépcsőházak, elegáns anyagokkal és esztétikával. Nem meglepő, hogy legluxusabb márkája, a Niesmann + Bischoff a fedélzeti találékonyság, kényelem és elegancia terén élenjáró márkák közé tartozik.
A Niesmann + Bischoff nemrégiben mutatta be a Flair integrált lakóautó következő generációját, amely az iSmove átalakító trükkjeinek és otthonos kivitelezésének egy részét egy nagyobb, prémium platformba építi be. Az eredmény egy gyönyörű integrált lakóautó, amely valószínűleg nem fogja az utazókat arra késztetni, hogy a nyaralás végeztével hazatérjenek.
A 9 méteres Niesmann + Bischoff Flair talán a leggrandiózusabb kiállítási tárgy volt a Hymer 2022-es Caravan Salon részlegén, ahol olyan lenyűgöző bemutatókat is láthattunk, mint a vadonatúj Hymer Venture S koncepcióból lett lakóautó és a Bürstner Lyseo Gallery TD lakóautó. A Flair egy függönyszerű, padlóig érő szalagokból álló fal mögül bukkant elő, és gyakorlatilag minden arra járó résztvevő kíváncsiságát felkeltette. A hatalmas „FLAIR” felirat és az élesen fókuszált reflektorok kékes árnyalatú fénye biztosította, hogy érdemes megállni és megnézni.
A teljesen új 2023-as Flair elég szép külsővel rendelkezik, de a Niesmann zászlóshajójának belseje az, ami valóban hatalmas előrelépést jelent az új generáció számára. Sok lakóautó belseje még mindig úgy néz ki, mintha az 1970-es vagy 80-as évekből származna, de a Niesmann-nak sikerült olyan külsőt adnia legújabb modelljének, amely még évekig (talán évtizedekig) modernnek és stílusosnak tűnik.
A teljesen újratervezett lakótér már azelőtt lenyűgöz, hogy megismernéd a titkait, köszönhetően a széles, nyitott alaprajznak, amely a pilótafülkétől a hátsó hálószobáig világos látóvonalakkal rendelkezik. Mindez a tér elegánsan felöltözött a világosszürke nemezfalak, a füstös üveg és a sötétszürke lámpatestek visszafogott kombinációjával, amelyek mindegyike zökkenőmentesen illeszkedik a fa-fenyő ajtókhoz, hogy olyan teret hozzon létre, amely egyszerre ragadja meg az ultramodern hűvös és a rusztikus melegséget. A lágy, hangulatos világítás tovább fokozza az egész légkört, és a folyosón lévő mozgásérzékelős lámpák bekapcsolódnak, hogy az éjféli fürdőszobai vagy konyhai látogatást egy kicsit megkönnyítsék.
Ez a színpaletta egyébként a debütáló prototípusra vonatkozik. A Niesmann + Bischoff két évet töltött az alaprajz újratervezésével, új színekkel és anyagokkal, és mindezt a kemény munkát egy opciós lista formájában mutatja be minden vásárlónak, amely több mint 34 500 lehetséges belső kombinációt és 128 külső lehetőséget kínál.
Az új Flair belseje több, mint puszta szép külső és bársonyos tapintás, az új Flair belseje egy rendkívül funkcionális, mobil életteret jelent, köszönhetően a helytakarékos újításoknak, amelyek elöl, a dupla kanapéval ellátott étkező-szalonban kezdődnek. A vezetőoldali kétszemélyes pad 90 fokban elfordul, hogy menet közben egy pár, előre néző, övvel ellátott ülést alkosson, és visszapördüljön az utasoldali paddal szemben az összecsukható étkezőasztallal szemben. Az étkezőben összesen hat személy foglalhat helyet, ha figyelembe vesszük a forgatható vezetőüléseket is.
A vezetőoldali kanapé melletti szerény konyhablokk fal valójában egy karcsú konzol, amely a rendelkezésre álló 32 hüvelykes, elektromos emelővel ellátott okostévének ad otthont, amely alacsony profilú, multifunkciós hangszóró/fali lámpákkal működik együtt. Ez a furnérral borított konzol a konyha hátsó részét öleli körbe, ahol egy másik, elektromosan behúzható funkciót is elhelyez: egy tűzhely elszívóját, amely főzés közben elszívja a nedvességet és a szagokat, majd visszahúzódik, hogy tisztább legyen a megjelenés és akadálytalan legyen a kilátás az ablakon.
A nagyobb konyhablokk egy hibrid tűzhelyet tartalmaz egyetlen indukciós főzőlappal és két gázégővel, egy mosogatót magasra ívelő csapteleppel, integrált edényelvezetővel és fa borítással, egy kapszulás kávéfőzőt és egy nagyvonalú fiókszekrényt. A vásárlók megrendelésre konfigurálhatják a fiókokat, olyan opciókat keverve, mint a mosogatógép, a sütő vagy a másodlagos kompresszoros hűtőszekrény fiókja. Az elsődleges 370 literes hűtőszekrény fagyasztóval a főblokkal szemben áll a folyosón, szépen elrejtve a nagyobb fa-fűtőszekrény konzolon belül, amely egy gardróbszekrényt is tartalmaz.
A Flair leghátsó részén található hálószobát egy 202 x 204 cm-es szuper-king matrac tölti ki, amelyet egy sor fiók tetejére helyeztek. A tér nemezzel bélelt falakat, párnázott fejtámlát, körbefutó felső szekrényt és teljes körű környezeti megvilágítást tartalmaz, valamint állítható olvasólámpákat minden egyes alvó számára.
A hálószoba előtt található fürdőszoba egy elülső tolóajtót tartalmaz, amely a lakótér többi részétől elkülönített szobát hoz létre. Egy hátsó ajtó zárja le a hálószobát a fürdőszobától a magánélet érdekében. A vezetőoldali WC és a zuhanyzó saját tolóajtóval ellátott, a mosdó pedig a folyosó túloldalán található.
Flair további két személyt tud elszállásolni a vezetőfülke fölött elhelyezett, opcionálisan rendelhető, 190 x 140 cm-es, lefelé hajtható ágyon. Az iSmove változatához hasonlóan az ágy nappal is zökkenőmentesen eltűnik, köszönhetően a tetőkárpithoz illő színének és a beépített felülvilágítóknak. Éjszaka pedig egy keresztirányú, kétágyas fekvőhelyként húzódik le, amelyet három szövetfal vesz körül.
A Flair tágasságérzetének nagy részét a dupla padlószerkezetnek köszönheti, amelynek révén a Niesmann + Bischoff a lakóautó-kabin padlója alatt helyezi el a közműrendszer összes berendezését. A standard 100 Ah-s akkumulátor-rendszer akár 440 wattos napelemes töltéssel, inverterrel és akkumulátor-kezelő rendszerrel 600 Ah-s nagy teljesítményű, hálózaton kívüli rendszerré sokszorozható. A 370 literes frissvíztartály és az UV-fénnyel ellátott vízszűrőrendszer tovább növeli a lakóautó önálló életképességét.
A Flair már megrendelhető, és 887 vagy 927 cm-es hosszúságban kapható, mindkettő egy Iveco Daily 70 C 18 furgon alvázra épül, 180 lóerős 3,0 literes négyhengeres dízellel és olyan funkciókkal, mint az adaptív tempomat és a vészfékasszisztens. Az árak 215 000 euró körül kezdődnek, de a Caravan Salonon megtekintett 920-as modellnél az ár 341 000 euró fölé emelkedik.