A 2022-es Quail, A Motorsport Gathering rendezvényen a félig tréfásan tekintélyes „Car Park Concours de Quailegance” díjat egy különös guruló jármű kapta, amely félig egy Porsche 911-esre hasonlít, de egy régi csővázas Forma-1-es autó hátuljával.
A „Half11”-nek nevezett, házilag épített projekt az ikertestvérek, Ilya és autótervezők agyszüleménye, akik több autógyártó és repülőgépipari vállalatnál is dolgoztak, mielőtt megalapították saját tervező és tanácsadó irodájukat, az Oilstainlabot. A Quail versenyen elért sikereik után Bridanék elvitték a Half11-et az Aspen-i F.A.T. Ice Race versenyre, és tavaly nyáron még a Goodwood Festival of Speed híres Hillclimb versenyén is indultak. Most a testvérek egy új projektet mutattak be, a HF-11 szuperautót.
Ahogy a neve is sugallja, a HF-11 hasonlít a Half11-re, de a célzottan retro stílusú profilja futurisztikus hiperautó vonalakat és felületeket mutat. A monocoque szénszálas karosszériával a HF-11 a Porsche Carrera GT-től merít ihletet, egy csipetnyi Aston Martin Valkyrie-vel kiegészítve. A belső tér folytatja az egyszerű és redukcionista témát, valahol egy régi versenyautó és egy modern szuperautó között, szénszálas, titánium és Alcantara részletekkel. Még egy bukósisaknak is van hely az ajtókárpitokban, a legendás Lancia Stratos mintájára.
Bridanék azt tervezik, hogy a HF-11-et többféle hajtáslánc-választékkal kínálják majd. A Porsche-rajongók kétségtelenül a léghűtéses belsőégésű lapos hathengerest részesítik előnyben, amely sikító 12 000-es fordulatszámig pörög majd. De egy újszerű, „Thunder-Volt” nevű akkumulátoros-elektromos rendszer is befér a kompakt alvázba.
Nikita Bridan kifejtette, hogy a HF-11 nagy előrelépést jelent elődjéhez, a Half11-hez képest.
Érdemes megjegyezni, hogy a lapos hathengeres nem Porsche-motor. Bridanék egy IndyCar mérnökökből álló csapattal dolgoznak a szívómotor kifejlesztésén, amely 4,5 liter kiszorítására lesz képes. A célteljesítményt 650 lóerőre becsülik, ehhez képest a Thunder-Volt rendszer még magasabbra, 13 000 fordulat/percig fog pörögni, miközben 860 lóerőt ad le. Itt nincsenek hamis EV-zajok, helyette a terv az, hogy a tényleges hangokat halljuk, amelyeket az elektromos motor ad ki.
Bridanék azt is állítják, hogy az elektromos HF-11 valahogyan ugyanannyit fog nyomni, mint a benzinmotoros változat, alig több, mint 907 kg-ot. Az alacsony súly és a minimális aerodinamikai légellenállás – amelyet CFD modellezéssel és kiterjedt test alatti aeroeffektusokkal érnek el – a remények szerint 563 kilométeres elektromos hatótávolságot eredményez. A legmeglepőbb, hogy mind a belsőégésű, mind az elektromos hajtáslánc egy hatfokozatú kézi sebességváltóval párosul.
Hogy pontosan hogyan fog a váltó megbirkózni ennyi elektromos nyomatékkal, az egyelőre titok – bár tervezik, hogy október végére bemutatják az elektromos átalakítás működő prototípusát a Half11-ben. A gázmotor tesztelését 2025 elejére tervezik, bár azok számára, akik inkább a bevált Porsche megbízhatóságánál maradnának, az ikrek remélik, hogy a Manthey Racing GT3-as motorja is érdekes lehet.
„Nagyon lehorgonyoztunk a múltban, ami a dizájnt, az élményt és az érzelmeket illeti, amiket ki akarunk váltani” – mondja Nikita -” de annyi fejlődés történt a technológia, az anyagok, a hajtásláncok, a gumik, az ergonómia, a fékek, a jogszabályok, mindezek tekintetében. Szóval alkalmazkodnunk kellett a korhoz.”
Az első 11 példány szállítását jelenleg 2026 tavaszára tervezik, ami egy radikálisan felgyorsított fejlesztési folyamatot tükröz, különösen ha figyelembe vesszük, hogy a korai ügyfél-tesztvezetések állítólag jövő év közepén kezdődnek. Tekintettel a specifikációra és a stílusra, az alacsony gyártási számra és az egyes HF-11-esek egyedi jellegére, a modell árazása 1,85 millió dollárnál kezdődik.
A gyártási terv és az árképzés a bizalom kiépítését és az ügyfelek bizalmának felkeltését igényli, ezért a Bridans reméli, hogy a korai érdeklődést egy strukturált előrendelési és letéti rendszerrel tudja felkelteni, és eloszlatni a még meglévő kételyeket. Az első 11 vásárló, aki 25 százalékos előleget fizet, csatlakozik a Maniac 11 klubhoz, amely lehetővé teszi számukra, hogy meghívást kapjanak a pályatesztelési napokra, 500 000 dollár értékben vállalati tőkét vegyenek át, és hozzáférjenek a még be nem jelentett, de már a korai tervezési fázisban lévő jövőbeli modellek kialakításához. Mind ez része a Bridan testvérek azon szándékának, hogy az Oilstainlab „sokáig releváns legyen”.