MV AGUSTA F3 COMPETIZIONE

Az F3 Competizione az MV Agusta azon vágyából született, hogy újradefiniálja a Supersport szegmens színvonalát. Az MV Agusta a már most is rendkívüli F3 RR műszaki és stilisztikai alapjait vette figyelembe, amely abszolút referencia a dinamikus teljesítmény tekintetében úton és pályán egyaránt, bemutatja a legexkluzívabb és adrenalinnal fűtött közepes méretű motorkerékpárokat.

A részletekre fordított rendkívüli figyelem, valamint a színtiszta teljesítményt célzó alkatrészek és anyagok együttesen találkoznak az F3 Competizione-ban, amely a forma és a funkció páratlan szintézisét nyújtja. Szobrászati szépsége, amely minden MV Agustára jellemző, valóban egyedülálló motorkerékpárt hoz létre. Mint minden MV Agusta, az F3 Competizione is teljes egészében kézzel készül a varesei gyárban, darabról darabra, és 2025 folyamán mindössze 300 számozott darabot építenek. Ez az új modell tiszteleg a verseny koncepciója előtt, és varázsát a könnyedség, az erő és az elegancia kombinációjában találja meg. Az F3 Competizione a legelitebb Supersportként írható le.

Az F3 Competizione 160 lóerős teljesítményt ér el 13 500 fordulat / percnél, köszönhetően a titán Akrapovic kipufogórendszernek, amelyet kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztettek ki. A titán és a karbon használata a védőburkolatban további 3 kg súlycsökkentést tesz lehetővé. Az F3 Competizione lelke az MV Agusta ikonikus, 798 cm³-es, 3 hengeres motorja, amely titánszelepekkel van felszerelve – 31,8 mm szívócső, 26,7 mm-es kipufogó – lehetővé téve a magas fordulatszámú teljesítményt, a korlátozó pedig 13 500 ford./percre van állítva.

A teljes tömegcsökkenés 14 kg az RR változathoz képest, ami 0,9 LE/kg teljesítmény-tömeg arányt eredményez. A motor megfelel az Eur5+ homologizációs szabványoknak, és a motorkerékpár alapkivitelben kapható, közúti kipufogóval. Az új, 9 tárcsás MV Agusta asszisztens és csúszó tengelykapcsoló jobb teljesítményt nyújt mind a pályán, mind az úton, és 50% -kal csökkenti a motoros számára a kar meghúzásához szükséges erőkifejtést. Ez az MV Agusta elektronikus rásegítéses váltással kombinálva mind a fel-, mind a visszaváltáshoz még simább és pontosabb vezetési élményt eredményez.

Az F3 Competizione magában foglalja az F3 RR fejlett aerodinamikai beállításait, olyan speciális elemekkel, amelyek páratlan teljesítményt nyújtanak kategóriájában. A burkolatba tökéletesen integrált aerodinamika kovácsolt karbonból készült, és elöl 8 kg leszorítóerőt képes előállítani 240 km/h sebességgel. Az aerodinamikai csomag tartalmaz egy füstös versenyszélvédőt, szénszálas burkolatú oldalakat és egy első sárvédőt, amelyet úgy terveztek, hogy optimalizálja a légáramlást mind a fékhűtés, mind a motor hőmérsékletének szabályozása érdekében. A cél az F3 kiváló légellenállási együtthatójának (Cx) fenntartása, miközben ellensúlyozza az aerodinamikai jellemzőkből eredő hozzáadott légellenállást. Minden aerodinamikai alkatrész szénszálból készül, azzal a kézműves kivitelezéssel, amely mindig is megkülönböztette az MV Agustát.

Az F3 Competizione egy új ECU-val van felszerelve, 6 tengelyes IMU-val, négy menetprogrammal (Rain, Sport, Race és Custom), amelyek számos vezérlést kezelnek a térbeli helyzethez és a motor működéséhez kapcsolódó több paraméter alapján, míg a kipörgésgátlónak 8 szintje van: 2 az esőben, 3 az úton és 3 a pályára. A ride-by-wire fojtószelep negatív lökettel rendelkezik a könnyebb és pontosabb vezérlés érdekében, kiküszöbölve a be- és kikapcsolási hatást, és lehetővé téve a standard sebességtartó automatika sima kioldását.

A műszerfal egy 5,5 hüvelykes, színes TFT-kijelző, amely ideális az MV Ride alkalmazással való interakcióhoz, amely lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy rögzítsék és megosszák útvonalaikat, testreszabják a kerékpár beállításait okostelefonjukról, és aktiválják a turn-by-turn navigációt. Az elektronikus csomagot az ABS egészíti ki két üzemmóddal (Sport és Race), kanyarodási funkcióval a fokozott biztonság érdekében még dőlés közben is. Sport módban az ABS mind az első, mind a hátsó keréken aktív, a kanyarodás és a hátsó kerék felemelését csökkentő (RLM) funkciók mellett.

Verseny módban az ABS csak elöl aktív, a kanyarodás le van tiltva, és az RLM funkció úgy van beállítva, hogy kevésbé legyen tolakodó. Az ABS csak akkor kapcsolható ki teljesen, ha a kerékpár fel van szerelve a dedikált Akrapovic kipufogótérképpel, és kizárólag a pályán használják. Az F3 Competizione rajtvezérléssel is fel van szerelve, amely a Front Lift Control (FLC) rendszerrel párosítva 3 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-100 km/h-ra való gyorsulást. Az FLC rendszer kezeli az első kerék magasságát egykerekezés közben, hogy maximális gyorsulást biztosítson maximális biztonság és pontosság mellett.

Mint minden MV Agusta esetében, itt is a dizájnra és a részletekre való odafigyelés a legfontosabb. Az MV Agusta Centro Stile egyértelműen az F4 Claudio-ból merített ihletet az F3 Competizione számára, olyan színeket választva, mint a szaténmetálos szénfekete, a szatén intenzív ezüst és az arany, és széles körben használta a szénszálat. A nyereg Alcantara kárpitozással van ellátva, amely kifinomultságot, ideális fogást és ergonómiát kínál motorozás közben.

Kiemelkedő esztétikai jellemzője bizonyos alkatrészek, különösen az első féktárcsák karimái és a hátsó lánckerék aranyszínű felülete. Az exkluzivitás további érintése az új CNC-géppel megmunkált kormánykeréken elhelyezett számozott plakett (XXX/300). Az F3 Competizione 300 darabja kifinomult motorosokból, esztétákból, valamint a technológia és technika ismerőiből álló igényes ügyfélkörnek szól, akik képesek értékelni azt a stílusbeli kifinomultságot, amely minden MV Agustát jellemez.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek