Reinkarnáció

Az eleganciájáról és bájáról ismert Jaguar XJS már régóta a brit autótervezés szimbóluma. Évtizedekkel azután, hogy a gyártásból kivonták, ez az ikonikus autó újjászületett TWR Supercat néven – a Tom Walkinshaw Racing (TWR) modern restomodja. Ez az újragondolt mestermű az XJS időtlen szépségét ötvözi a legmodernebb mérnöki és formatervezési megoldásokkal, és egy olyan autót hozott létre, amely tiszteleg a múlt előtt, miközben bátran lép a jövőbe.

A Jaguar olyan ikonikus versenymodelljeitől, mint az XJR-15 és az XJ220, mintázó új alkotás úgy készült, hogy úgy nézzen ki és úgy is teljesítsen, mint egy modern szuperautó, miközben megőrzi az eredeti XJS összetéveszthetetlen DNS-ét. Az autó minden elemét aprólékosan újratervezték, kezdve a könnyű szénszálas karosszériával.

Ez az anyag nemcsak elegáns, aerodinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak, hanem jelentősen csökkentette a súlyát is. A mindössze 1605 kilogrammos Supercat több, mint 160 kilogrammal könnyebb, mint az eredeti XJS, ami jobb kezelhetőséget és teljesítményt biztosít.

A formaterv a TWR, a neves Porsche-tuningoló Magnus Walker és Khyzyl Saleem autóipari koncepcióművész együttműködésének eredménye. A Supercat karosszériája merész, formás vonalakkal, szellőzős motorháztetővel és robosztus sárvédőkkel rendelkezik. Az oldalsó szoknyák zökkenőmentesen vezetnek az oldalra kilépő kipufogókhoz, míg a hátsó részen egy osztott szárny és egy nagy diffúzor látható, amelyek fokozzák az aerodinamikát és a leszorítóerőt. Ezek a frissítések modern, izmos megjelenést kölcsönöznek a Supercatnak, de a sziluett és a repülő hátsókarok továbbra is a klasszikus XJS előtt tisztelegnek.

A motorháztető alatt egy kompresszoros, 5,6 literes V12-es motor lapul, amely lenyűgöző 660 lóerővel és 730 Nm nyomatékkal üvölt. Hatfokozatú kézi sebességváltóval párosítva ez az erős motor biztosítja, hogy a Supercat legalább annyira izgalmasan vezethető legyen, mint amennyire izgalmas ránézni. A nagy fordulatszámú teljesítménynek és a precíz tervezésnek köszönhetően az autó olyan vezetési élményt nyújt, amely vetekszik napjaink legjobb szuperautóival.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztés aktív dinamikai rendszerrel van kiegészítve, amely sima, mégis élvezetes vezetést biztosít. Az autó fékrendszere szellőztetett hatdugattyús karbon-kerámia fékeket tartalmaz a páratlan fékerő érdekében, míg a TWR kovácsolt kerekek – 18 colos elől és 19 colos hátul – a stílus és a teljesítmény tökéletes egyensúlyát biztosítják.

A Supercat lenyűgöz a luxus és testre szabható belső terével is. A vásárlók választhatnak a kortárs vagy a Heritage bőrkárpitok közül, így az autót személyes stílusukhoz igazíthatják. Az ülések szénszálas hátlappal és prémium bőrrel kárpitozottak, míg az ajtópanelek, a műszerfal és a kormánykerék az XJS klasszikus báját idézi.

A modern kényelem is megtalálható a teljesen digitális multimédiás rendszerrel, amely támogatja az Apple CarPlay és az Android Auto rendszert. Az utastér úgy lett kialakítva, hogy egyszerre kínáljon kényelmet és csúcstechnológiát, így a régi és az új tökéletes keveréke.

A világszerte mindössze 88 darabra korlátozott, exkluzív restomod bal- és jobbkormányos változatban is elérhető, és az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Európa, Ázsia és a Közel-Kelet gyűjtői és rajongói számára készült. A 285 000 dolláros induló árával a Supercat luxuscikknek számít azok számára, akik értékelik egy igazi autóipari ikon művészetét és mérnöki munkáját.

A Jaguar XJS e modern változata kulcsfontosságú pillanatban érkezik, amikor a Jaguar újjáalakul a teljesen elektromos jövőre fókuszálva. A Supercat méltó tisztelgés a márka gazdag történelme előtt, miközben bemutatja, hogy mi lehetséges, ha a klasszikus formatervezés találkozik a modern technológiával.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek