A Renault elektromos forradalmat indított el követői számára, és a legújabb projektje a Renault 4EVER Trophy-val, a klasszikus Renault 4-es újjáélesztésével és modernizálásával kelt hullámokat.
Az autó dizájnja első pillantásra ismerős lehet, de a Renault nem csak a régi autó reprodukciójával mutatta be a 2022-es Párizsi Autószalonon ezt a meglepő visszatérést. Az autógyár úgy dobja fel a Renault 4EVER Trophy koncepciót, hogy elektromos hajtásúvá teszi, és megtartja a klasszikus jellemzők egy részét, miközben újakat vezet be.
A rajongók például láthatják majd az eredeti autó olyan jellegzetességeit, mint a sziluett a kiemelkedő motorháztetővel, a lökhárítóval és a csarnokszerűen szögletes hátsó résszel. A hátsó, lekerekített sarkokkal rendelkező, trapéz alakú oldalablakok továbbra is a hátsó kerekek felett vannak, a szárnyak pedig a kerékjárati ívek tetején ülnek, és a pajzsig érnek.
Az első szárnyakon nem alkalmaznak lámpákat vagy stílusos jelzőfényeket. A Renault 4EVER Trophy azt kiáltja, hogy „Új vagyok!”, miközben izmos külsejével továbbra is a 4L elődjéhez próbál igazodni. Nézd csak meg a tető körüli csiszolt peremet is!
A Renault 4EVER Trophy elektromos alapokon nyugszik és az autógyár jövőbeli szériamodellje. Olyan elektromos járműveket szeretne gyártani, amelyek városi és vidéki környezetben egyaránt remekül helytállnak, és a klasszikus 4L visszatérése akár ezt az alaphangot is megadhatja. A 4EVER Trophy Gun Metal Silver színűre festett alsó részét kültéri használatra tervezték, amihez ezüstös bevonata, a tetőpántok, a felfüggesztési rugók és a kerékemblémák magenta színű kiemelései párosulnak. Dune-buggy hangulatot áraszt, és ki ne szeretné ezt a játékos autódizájnt?
Az üreges motorháztetőn hatalmas légkivezető nyílás található, amely segít megkönnyíteni a pajzs közepén elhelyezett hűtőrácsot. Az első túlnyúlást lerövidítették a nagy szabad térfogat érdekében. A specifikációk kedvelőinek a cég azt írja a honlapján, hogy a Renault 4EVER Trophy „védőlemezei jelentős, 20 cm-es szabad térrel készülnek a kerékjárati ívek körül. A magasan ülő karosszéria kiemeli a 19 colos felnikre szerelt 753 mm-es kerekek szélességét.”
Egy kis visszatekintés: a Renault 4-esből több mint 8 millió darabot adtak el több mint 100 országban, mielőtt 30 évvel ezelőtt megszüntették a gyártását. A többcélú autó városokban és vidéken egyaránt kiszolgálta a kilométereket és a hatótávolságokat, büszke volt arra, hogy képes volt hosszú utakat és napi ingázásokat is megtenni, miközben rakományokat és még sok minden mást is szállított. Aztán búcsút intetek nekit. A Renault szeretné azt hinni, hogy soha nem hagyta el a reflektorfényt, és teljesen valóban nem. Amikor a Renault 4EVER trófeáról szóló hírek megjelentek, a rajongók a közösségi médiában tomboltak, kifejezve izgatottságukat, és a Renault célja, hogy ne okozzon nekik csalódást.
Az autógyár egy teljesen elektromos SUV útjára merészkedik, amely városi és vidéki utakon egyaránt otthonosan mozog majd. „A Renault 5-öshöz hasonlóan ez is a B-szegmens elektromos járműveihez készült új CMF-BEV platformon fog készülni. Ez a platform garantálja a legjobb teljesítményt a hatótávolság, az akusztika és az útviszonyok tekintetében, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a formatervezés terén” – írja a vállalat a honlapján. A Renault 4EVER Trophy Franciaországban készül majd.