A Škoda Design bemutatta a Laurin & Klement Slavia B motorkerékpár modern újraértelmezését, amelyet a francia formatervező, Romain Bucaille álmodott meg. Ez a koncepció nemcsak a márka történelmi gyökereihez tér vissza, hanem a 21. század formanyelvével és technológiájával ötvözi az ikonikus kétkerekűt.

A Slavia B eredetileg 1899-ben debütált, 240 köbcentis, léghűtéses egyhengeres motorral, 1,75 lóerős teljesítménnyel és 40 km/h végsebességgel. Az akkori modell váza egyedi formájával védte és foglalta magába a motort, amelyet pedálokkal lehetett indítani, és lánc hajtotta.
A most bemutatott futurisztikus café racer koncepció megőrzi az eredeti váz karakteres vonalait, de elektromos vízióként a motortér üresen marad, benne a lebegő Škoda-logóval, a vázat pedig egy függőleges vonal osztja ketté, kiemelve a sziluettet.
A modern változat tiszteleg a Slavia B sporttörténete előtt is: a legendás Narcis Podsedníček 1901-ben egy ilyen motorral volt az egyetlen célba érő a Paris–Berlin versenyen. A koncepció lebegő ülésével, vintage bőr szerszámtáskájával és letisztult, éles vonalaival a márka Modern Solid formanyelvét követi, miközben a sportosságot és a múltat is megidézi.
Romain Bucaille, aki 2018 óta dolgozik a Škoda Design csapatában, először kézi vázlatokkal, majd digitális modellezéssel alkotta meg a végleges koncepciót.
A három kezdeti irányból a legjobb elemeket ötvözte, végül 3D modellben keltette életre a motorkerékpárt – ez a folyamat ma már a Škoda formatervezési gyakorlatának szerves része. Bucaille számára a projekt visszatérés volt a klasszikus gépészethez és a látványos, nyíltan megmutatott mechanikához, amely a motorkerékpárok egyik legfőbb vonzereje.