Sportautót fejlesztett az LBX kisméretű SUV-ból a Lexus: itt az LBX MORIZO RR

A Toyota igazgatótanácsának elnöke és korábbi világszintű ügyvezető-elnöke, a versenypályákon „Morizo” néven ismert Akio Toyoda ihlette – és a hírek szerint személyesen felügyelte – a csupán idén bemutatott, ám már most rendkívül népszerű kisméretű prémium crossover Lexus LBX különleges sportkivitelének fejlesztését. Így egy olyan kompakt modell született, amely meghaladja a kategóriáját, lehetővé téve az igényes vásárlók számára, hogy visszatérjenek valódi önmagukhoz, új értéket kínálva a luxus terén.

A Lexus LBX MORIZO RR ugyanis egy olyan sportmodell, amely kifinomult teljesítményével és kifinomult formatervezésével felemelő, nem mindennapi élményt nyújt, amelyre garanciát jelent az 1,6 literes, soros háromhengeres turbómotor (G16E-GTS), a versenyzők által kifejlesztett alapok, a nagy teljesítményben gyökerező, kompakt, mégis tekintélyt parancsoló arányokat megőrző formák és persze a „Bespoke Build” koncepció, amely az opciók széles választékát kínálja – beleértve a sárga féknyergeket is – lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy egy igazán egyedi járművet hozzanak létre. A prémium méregzsák egyelőre csak a japán piacon lesz elérhető, a gyártó a modell esetleges európai bemutatása kapcsán nem közölt információkat.

 

A Lexus a napokban leleplezte a egyelőre kizárólag a japán piacra szánt LBX MORIZO RR sorozatgyártásra érett kivitelét, amelynek koncepcióját a 2024 januárjában megrendezett Tokiói Autószalonon állították ki először. A japán piacon már rendelhető is az autó, az első szállításokat augusztus végére tervezik. A 100 darab különleges LBX MORIZO RR „Bespoke Build” (egyedi építésű) ugyanakkor csak sorsolás útján lehet majd megvásárolni. A sorsolásra július 31.-ig lehet jelentkezni a japán Lexus márkakereskedésekben.

A nyerteseket a márkakereskedés értesíti. Az új LBX MORIZO RR-t a Morizo néven is ismert Akio Toyoda mesterpilótával közösen fejlesztették ki, hogy a kifinomult, jellegzetes LEXUS vezetési élményt és látványos formatervet kínáljon. Ezt a nagyteljesítményű modellt úgy tervezték, hogy fokozza a vezető és az autó közötti kommunikációt, spontán mosolyt csaljon az arcokra, és felemelő, nem mindennapi élményt nyújtson. Az 1,6 literes, soros, háromhengeres turbómotorral (G16E-GTS) felszerelt modell letaglózó nyomatékot és teljesítményt biztosít.

Ahhoz, hogy ezt az erőt teljes mértékben ki lehessen használni, az autó alapvető jellemzőit alaposan finomítani kellett. A közvetlenség és a teljesítmény közötti egyensúly elérése érdekében egy új platformot fejlesztettek ki. A különböző útfelületeken való magas szintű irányíthatóság biztosítása érdekében az első alsó lengőkarok esetében a világon elsőként alkalmazták az REDS (Response-Enhancing Damping Structure) szerkezetet, amely a csillapítás során fokozza a reakciókészséget.

Továbbá, a LEXUS-ra jellemző jellegzetes csendességre törekedve számos intézkedést hajtottak végre, hogy a zajok és a rezgések még sportos vezetés közben se legyenek zavarók. A jármű teljesítményének maximalizálása érdekében olyan funkciókat alkalmaztak, mint a Direct Shift 8AT és a Lexus kínálatában először megjelenő, 6 sebességes iMT (Intelligens kézi sebességváltó). Emellett elektronikusan vezérelt, állandó összkerékhajtást is kapott az autó a sportos vezetési élmény fokozása érdekében. A dizájn tekintetében a cél az volt, hogy egyszerre fejezzék ki a luxust és az LBX méretkategóriáját felülmúló fellépését.

A „Premium Casual” formatervezési koncepcióból kiindulva – amely arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy a járművet lazán használják a mindennapokban – olyan formatervet kapott az autó, amely mögött nagy teljesítmény áll. Az olyan külső jegyek, mint az exkluzív első és hátsó lökhárítók, a 19 colos kovácsolt kerekek, a színes kerékjárati ívek és a színes lengőkarok hangsúlyozzák az alacsony súlypontot és a széles kiállást.

A belső tér esetében a cél egy sportosabb tér kialakítása volt, amely elősegíti a vezető és az autó közötti zökkenőmentes kapcsolatot, és célja a járművel való egység érzésének fokozása, valamint felejthetetlen vezetési élmény biztosítása. Ezt a vezetés örömét fokozó sportülések, alumínium pedálok és belső betétek alkalmazásával érték el.

A „Bespoke Build” programban az ügyfelek a variációk széles skálájából összeállíthatják saját egyedi járművüket. Különleges egyedi opciók – például dedikált féknyergek Morizo jellegzetes sárga színében – állnak rendelkezésre, hogy fokozzák az ügyfél számára a személyre szabott élményt. A cél egy olyan alkalmi luxusjármű megalkotása volt, amelyet az ügyfelek szívesen vezetnek hétvégente – hasonlóan ahhoz, ahogy a kedvenc tornacipőjüket hordják.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek