A Pagani Automobili bemutatja a Huayra Epitome-ot, egy olyan egyedi alkotást, amely a presztízs és a testreszabhatóság rendkívüli szintjét éri el. Az Epitome, az első kézi sebességváltóval felszerelt Huayra, a Pagani közúti forgalomban kapható autóihoz jelenleg elérhető technológia csúcsát képviseli. Exkluzív kialakítása a szó szoros értelmében egyedülálló hiperautóvá teszi. A Huayra Epitome a Grandi Complicazioni, a Pagani Automobili különleges projektekkel foglalkozó részlegétől származik.
A Pagani Automobili örömmel mutatja be az új Huayra Epitome-ot, a Grandi Complicazioni részleg egyedi alkotását. Rendkívüli módon bizonyítja a Pagani elkötelezettségét, hogy a Hypercars a presztízs, az innováció és a testreszabhatóság új szintjére emelje. Ez az egyedi példány a Pagani jelenlegi, közúti forgalomban kapható technológiájának csúcsát képviseli egy, a legapróbb részletekig testre szabott járműben.
„Az ügyfél világos elképzelésekkel fordult hozzánk: egy olyan egyedi példányt akart létrehozni, amely a Huayrát a legmagasabb szintre emeli. A neve csakis ‘Epitome’ lehetett, mint egy koncepció, egy ötlet, egy érték leglényegesebb megtestesítője. Egy olyan exkluzív dizájnnal rendelkező autót álmodott meg, amely tovább emeli a Huayra teljesítményét, miközben megőrzi eredeti eleganciáját. Minden Grandi Complicazioni Hypercar megalkotása szoros együttműködést igényel az ügyfelekkel, akik az általuk megálmodott tárgy társalkotóivá válnak. A kezdeti találkozókon az ügyfél megosztotta elképzeléseit Horacio Paganival és a csapattal, elindulva egy olyan utazáson, amely a meghallgatás és az ötletek tökéletes harmóniában történő megosztása révén a gondolatokat konkrét formákká alakítja. Ez a szakasz kilenc hónapig tartott, és a végső koncepcióalkotáshoz vezetett, amelyet tíz hónapig tartó tervezési munka követett egy szakértő multidiszciplináris csapat által. Ez egy hosszú és összetett folyamat, mivel az egyetlen autóra szánt alkatrészek kifejlesztése ugyanannyi időt igényel, mint a sorozatgyártású autóké. Ugyanakkor rendkívül ösztönző, mert az olyan ügyfelekkel való munka, akiknek világos elképzelésük van arról, hogy mit szeretnének, lehetővé teszi számunkra, hogy szenvedéllyel és lelkesedéssel nézzünk szembe az új kihívásokkal.” (Lorenzo Kerkoc, a Pagani Grandi Complicazioni vezetője)
A Huayra, amely a legmagasabb Pagani technológiát szintetizálja.
Az új Huayra Epitome dobogó szíve a Pagani V12-es motorja, amely 864 LE teljesítményre képes 6000-es fordulatszámon, 1100 Nm nyomatékkal. Az AMG által a Pagani specifikációi szerint épített, 5 980 köbcentiméteres, kettős turbófeltöltővel ellátott motor olyan elosztórendszerrel rendelkezik, amely a limitert 6 700 fordulat/percig nyújtja, és így élvezetes és dinamikus teljesítményt nyújt. A mai napig az Epitome az első és egyetlen kézi váltóval felszerelt Huayra, a tisztán mechanikus vezetési élmény érdekében. Az elektronikusan vezérelt differenciálműnek és a versenystílusú, hárompólusú hajtókarnak köszönhetően, a Pagani by Xtrac hétfokozatú keresztirányú sebességváltó lehetővé teszi, hogy a motor teljes ereje és kivételes érzékenysége átkerüljön az útra.
A lendkerék-kuplung egység a jobb nyomatékátvitel érdekében a legújabb háromtárcsás tengelykapcsolóból áll, az elektronikusan vezérelt differenciálmű és a versenysportból származó tripod-csuklórendszer pedig a motor nagyobb érzékenységét biztosítja. A technológiai kutatás a felfüggesztésre is összpontosított, amelynek geometriája csökkenti a gyorsításkor jelentkező merülést, a fékezéskor jelentkező billenést és a kanyarokban jelentkező gördülést. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető az utolsó pillanatban fékezve vegye a kanyarokat, javítva a jármű irányíthatóságát és biztonságát. A Pagani Automobili célja, hogy a vezetési kényelmet az egyik legfontosabb törekvésként hangsúlyozza minden autójának tanulmányozása és fejlesztése során, beleértve a pályaautókat is. A Huayra Epitome új aktív felfüggesztési rendszerének köszönhetően az utastérben a középső alagúton található egy „szuperlágy” gomb, amelyet a fokozott kényelem érdekében akkor lehet aktiválni, ha egyenetlen úton haladunk. 150 km/h felett a lengéscsillapító beállítása a kiválasztott vezetési módtól függően visszatér a normál állapotba.
A könnyű, hatutas titán kipufogórendszer minden gyorsítást kísérő hangszimfóniát hoz létre, amely még magával ragadóbbá válik a középső alagúton található négy kipufogó gomb megnyomásával. A két további, kerek keresztmetszetű közvetlen kipufogónyílás a fúvott diffúzor elvét kihasználva további leszorítóerőt generál. A Huayra Epitome kovácsolt alumíniumötvözetből készült monolit keréktárcsái a Pagani technikai tudásának csúcsát képviselik az optimális teljesítmény és biztonság elérése érdekében. Az ügyfél magángyűjteményéből származó Imola Coupé által ihletett exkluzív stílusban tervezett kerekek elől hét, hátul kilenc küllősek. Elöl nagyobb méretűek, mint a Huayra Coupé, megtartva a Roadster ikonikus stílusát, de a pályahasználathoz szükséges könnyedségre helyezve a hangsúlyt. Pirelli P Zero™ Trofeo R gumiabroncsokkal párosítva rendkívüli tapadást biztosítanak, teljessé téve a teljesítményt.
Tiszta és elegáns vonalak, amelyeket úgy terveztek, hogy éles pengeként vágja át a levegőt.
A letisztult és elegáns dizájn határozza meg a Huayra Epitome-ot, amely a Grandi Complicazioni projektjeit jellemző szabásvonalas igényeknek megfelelő egyedi elemekkel tűnik ki. A teljesen új első és hátsó lökhárító formák, az első motorháztető exkluzív fényfüzérekkel és egy új kerékjárati légelszívó rendszerrel, valamint a hátsó motorháztető túlméretezett oldalsó szállítószalagokkal és integrált szárnnyal csak néhány azok közül a jellemzők közül, amelyek ezt az egyedi példányt a formatervezés és a mérnöki munka időtálló darabjává teszik.
Az orr-részen új lökhárító található integrált osztószárnnyal, amelyet az ügyfél kérésére terveztek, hogy növelje a leszorítóerőt és kiegyensúlyozza az autót minden vezetési körülmények között, felgyorsítva a belső hűtőcsatornákhoz vezető légáramlást. A szélesebb száj lehetővé teszi, hogy több levegő áramoljon az új belső csatornákba, optimalizálva az aerodinamikát és javítva az első hűtőrácsok hatékonyságát.
A lámpaegységek is exkluzívak: a Huayra Epitome az egyetlen olyan egyedi Pagani példány, amely négy lámpaegységet kapott az első motorháztetőre és két DRL elemet a lökhárítóra szerelve, ez a választás biztosítja az autó exkluzivitását, miközben fokozza a formák tisztaságát és javítja a világítás hatékonyságát. A hátsó rész teljesen újratervezésre került az ügyfél kérésének megfelelően, aki egy integrált szárnnyal ellátott motorháztetőt kívánt, a művészet és a tudomány szintézisét: egy olyan formatervet, amely nemcsak a teljesítményt javítja, hanem az esztétikát is emeli, miközben megőrzi a Huayra jellegzetes eleganciáját.
A szárnytartók organikusan fejlődnek ki a motorháztető oldalizmaiból, egyedi szobrászati elemet alkotva. Így minden forma folytonosságot ad az autó vonalainak, mintha a szél faragta volna. A szárny új aerodinamikai profilja, amelyet a Huayra R tanulmányai alapján terveztek, arra törekszik, hogy az autót minden vezetési körülmények között optimálisan kiegyensúlyozza. A hátsó lámpák új aerodinamikai burkolatát is úgy tervezték, hogy csökkentse a légáramlás ellenállását, meghosszabbítva a lamináris határréteget a motorháztető felett, agresszív és egyedi megjelenést kölcsönözve az autó hátuljának.
Természetüknél fogva egyes technológiai találmányok olyan összetett konstrukciókat igényelnek, hogy csak nagyon korlátozott mennyiségben, néha csak egyetlen darabot lehet gyártani. A Haute Horlogerie világa ezeket Grandes Complications-nak nevezi, és a Pagani Automobili tiszteleg ennek az inspirációnak az előtt a divízió előtt, amely az ultra-korlátozott szériás autók megalkotásával foglalkozik, amelyek olyan összetett technológiákat tartalmaznak, amelyeket csak néhány mesterember képes megvalósítani. Ez a részleg a személyre szabások végtelen skáláját kínálja, a koncepcióktól, formáktól és elemektől kezdve az anyagokig, színekig és kivitelekig. Minden részletet az ügyfelekkel teljes szinergiában terveznek meg, hogy minden kívánságot teljesítsenek, és egy teljesen testre szabott művet hozzanak létre.