A 229 méteres Valkyrie lehet a világ legnagyobb megajachtja

Ha megnézel egy tipikus szuperjachtot, akkor egy gyönyörűen kivitelezett hajót fogsz látni. A Valkyrie természetesen követi ezt a trendet, azonban a tervező új szintre emelte ezt a hajótípust azzal, hogy egy az 1980-as években elterjedt építészeti megoldást alkalmazott. Mindezt úgy, hogy a luxust sem áldozta fel a funkcionalitás oltárán.

Valkyrie jacht

„A legtöbb jacht szintjeit úgy pakolják egymásra, ahogy egy tortát szoktunk. Azonban én valami egyedit akartam alkotni, amelyet biztosan egyből kiszúrunk egy flottában.” – mondta Chulhun Park, a Valkyrie tervezője.
A dekonstruktivizmusként ismert posztmodern építészeti mozgalom jellemzője, hogy az épületek belső tereit szabálytalan formák alkotják, amely nagyban eltér a megszokott sarkosságtól. Ezt a stílust egyébként olyan neves építészeik is követik, mint Zaha Hadid és Frank Gehry.
A Valkyrie először csak koncepcióként született meg, míg a tervező egyetemista volt, azonban a rajzai felkeltették Palmer Johnson érdeklődését. A jachtépítő mogul szárnyai alá vette Parkot, aki később a Latitude Yachts vezető tervezője lett.

Valkyrie jacht
Ha megépül, a 229 méteres Valkyrie lesz a világ legnagyobb jachtja. Park szerint a Valkyrie jóval több, mint egy iskolai projekt, hiszen rengeteg kutatás előzte meg a tervezést, és természetesen a Palmer Johnson csapata is hozzájárult a sikerhez.
A Valkyrie-t inkább vendégfogadásra szeretnék használni, mint arra, hogy egy milliárdos játszótere legyen. Park kaszinókat, galériákat, mozikat és éttermeket képzel el a fedélzeten. A központi fedélzeten például nagyobb eseményeket is lehetne tartani, ahová az emberek akár egynapos jegy megvételével is elmehetnek. A Valkyrie-n 26 kabin lesz 52 vendég számára, a 92 fős legénységnek pedig további 46 kabin áll rendelkezésére.

Valkyrie jacht
A felső fedélzetek belső terét Park tervezte, az alsó fedélzetek azonban Palmer Johnson munkáját fémjelzik. Az acél vagy alumínium hajótestet a tervek szerint egy szénszálas szupervázhoz rögzítik majd, ami miatt ugyan nem lehet majd száguldozni a hajóval, viszont cserébe nagyobb stabilitást kap a masina.
Egyelőre nem tudni, hogy valaha megépül-e a hajó. Park szerint egy igazán komoly érdeklődő kell hozzá.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek