A sárkány csókja

Hónapokkal azután, hogy bemutatta második teljesen elektromos modelljét, a Drako Motors most leleplezte közelgő szuper SUV-ját. 

Az első képek, amelyeket a GTE utódjáról láttunk, mind árnyékba burkolóztak, és csak a legapróbb pillantásokat engedték a jármű Lowie Vermeersch által tervezett karosszériájára. A türelmünk azonban kifizetődött, mert a kész EV lenyűgöző, és inkább hasonlít egy szuperautóra, mint egy SUV-ra. A Dragon agresszív kiállással és erősen faragott formával rendelkezik, de elöl és hátul finom ívek is vannak, amelyek megakadályozzák, hogy túlságosan sportosnak tűnjön. Különösen a jármű sirályszárnyas ajtói keltettek feltűnést. Csak egy szett van belőlük, amely kinyílik, így az első és a hátsó ülésekhez is hozzáférnek a sofőrök. Ez egy szép kis stílusjegy, amit nem várnánk egy SUV-nál. A jármű mindkét végén lévő borotva-vékony világítás is egyértelművé teszi, hogy a jármű komolyan gondolja a dolgot.

Drako Dragon
A Dragon kívülről félelmetesnek tűnhet, de a belseje már egy másik történet. Az utastér tágas, és bőséges helyet kínál akár öt felnőttnek (kettő elöl, három hátul) és a csomagoknak. A panoráma üvegtető csak tovább fokozza a tágas, nyitott érzést. A bőrülések ízléses és sportos formájúak. A műszerfal meglehetősen futurisztikusnak tűnik, és négy kijelzőnek ad otthont – egy digitális műszercsoport a vezető számára, egy középen elhelyezett 17,1 hüvelykes infotainment érintőképernyő és két kisebb monitor mindkét végén, amelyek digitális oldalsó visszapillantóként funkcionálnak. Az első ülések fejtámláinak hátulján is vannak érintőképernyők, valamint meleg hangulatvilágítás az egész belső térben.

Drako Dragon
A Drako akkumulátorral hajtott haramia úgy néz ki, mintha arra tervezték volna, hogy száguldjon. A kaliforniai startup DriveOS architektúrájára épül, és négymotoros hajtásláncot kapott. A Dragon minden egyes kerekén egy-egy motor található – így összkerékhajtásúvá válik -, és ezek együttesen hajmeresztő 2000 lóerőt generálnak (a nyomatékról sajnos még mindig nem áll rendelkezésre adat). Ennek az erőteljes beállításnak köszönhetően az EV 1,9 másodperc alatt képes nulláról 100 km/órás sebességre gyorsulni.

Drako Dragon
A terepjáró egy egyedi fejlesztésű akkumulátorcsomaggal van felszerelve, amely 675 km-es hatótávolságot biztosít, ami több, mint bármely más EV-nél a Lucid Airen kívül. Az ígért 500 kW-os maximális töltési sebesség azt is lehetővé teszi, hogy az akkumulátort 10 százalékról 80 százalékra töltse mindössze 10 perc alatt – nem kis teljesítmény, ha a vállalat valóban teljesíteni tudja ezt az állítást.

Drako Dragon
Az egyéb hardveres jellemzők közé tartozik az adaptív felfüggesztés. A 4 969 kilogrammos fenevad emellett karbon-kerámia féktárcsákkal is fel van szerelve, elöl 10 dugattyús, hátul 6 dugattyús féknyergekkel, hogy akkor és ott álljon meg, amikor és ahol akar.
Ha a Drako Dragonnak sikerült megragadnia a figyelmed, készülj fel a várakozásra. A márka szerint a szállítások csak 2026-ban kezdődhetnek meg. Bármilyen hosszú is ez az idő, van egy olyan érzésünk, hogy sokan tudnak majd várni és 290 000 dollárt fizetni ezért a legvadabb EV-ért.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek