Aranyba burkolva

A tervező szemet gyönyörködtető kollaborációja a konyakmárkával egy elegáns arany dekantálót és egy palacktartót is tartalmaz.


A Dior művészeti igazgatójaként Kim Jones tud egy-két dolgot a couture-ről. Most a kreatív a luxusnak ezt a szintjét a konyakiparba is beágyazza. A szeszesital-óriás Hennessy és Jones összefogott, hogy létrehozzanak egy Cognac-ihlette, elegáns kollekciót. Az ebben a hónapban bemutatott kollekció tartalmaz egy limitált kiadású arany palacktartót, egy gyönyörű dégradé részletekkel díszített dekantálót – amely az angol tervező korábbi kollekcióit tükrözi – és egy elegáns barna színű tornacipőt. A Hennessy és Jones számára nem idegenek a kollaborációk, de a duó együttműködése a szeszesitalgyártó első kitörését jelenti a divat területén, és a kreatívnak is az első próbálkozását a szeszesitalok területén. Jones, Frank Gehry és Ridley Scott korábbi, a francia márkával közös munkáinak nyomdokain haladva, a konyak és a couture előtt tiszteleg ebben a legújabb kiadásban.


Az Aman New Yorkban adott interjújában a Central Saint Martinson végzett művész a dekanter tervezésének elemeit a couture megalkotásához hasonlítja. “A forma lényegét tekintve eléggé hasonló, de valójában a folyamat nagyon különbözik, mert valójában terméktervezésről van szó” – mondja Jones. A 3D-nyomtatással és aprólékos kézi kidolgozással készült Hennessy X.O Masterpiece mindössze 200 példányra limitált, és az ital eredete ihlette, amelyet eredetileg a 20. század fordulóján kézzel csomagoltak selyempapírba.

Ezt visszhangozva a dekantáló különleges titániumburkolata egy elegáns ruhához hasonlóan körbecsavarodik az üveg körül. Az edényt fokozatos színekbe mártották, amelyek a Hennessy X.O. megalkotásához a mesterkeverő által kiválasztott különböző eaux-de-vie-k árnyalatait tükrözik. Egy tölgyfa plató kíséri, amely a szeszes italok érleléséhez használt hordókra utal. Ahhoz, hogy a konyakot kivegyük az aranyszínű fém borításból, a Jones által tervezett praktikus fusillal kell dolgozni. És bár a palack, amit kap, szabványos, a Dior művészeti igazgatójának egy másik alkotásában van elhelyezve: egy alumínium “ready-to-wear” tartóban, amely második bőrként funkcionál, hogy kiemelje a dekanter íves sziluettjét, akárcsak a couture.


“Egy bárban dolgoztam, amikor főiskolás voltam” – mondja. “És a Hennessy X.O volt az, amit az emberek mindig kértek az opera után. A Saint Martinsra jártam, de mindig azzal kapcsolódtam, hogy az emberek, akik hozzánk jöttek, mindig a legszebb öltönyt, vagy a legszebb ruhát, vagy a legszebb ékszereket, vagy a legszebb órákat viselték. Szóval, feltételezem, azóta is az ízléssel asszociálok.”
Bár a Hennessy felkérte őt, hogy tervezze meg az első lépést a divat világába, Jones azt mondja, először nem volt biztos a lépésben. “De aztán még többet gondolkodtam rajta, amíg végül tényleg elkészítettem egyet” – magyarázza. Ez a kreáció egy pár kosárlabda ihlette cipő lett, amelyet HNY Low by Kim Jones-nak neveztek el. Az LVMH tulajdonában lévő olaszországi cipőgyárban készült cipők konyakbarna bőrből készültek, amely idővel szépen patinásodik. A talpat a “KJ” monogram és a Hennessy bras armé embléma díszíti, a pár pedig egy elegáns tölgyfa dobozban kerül hozzád.


Amikor megkérdezték, hogy kivel szeretne legközelebb összeállni, Jones homályosan fogalmazott. “Jelenleg csak a márkákon belüli dolgokra koncentrálok. Jövő januárig tervezek”. Addig is, a HNY Low sneaker megjelenésére ebben a hónapban lehet számítani 679 dollárért a HBX-szel együttműködve, mint kizárólagos online kiskereskedővel és a kiválasztott üzletekben. A limitált kiadású palack (és a tartója) 295 dollárért lesz kapható április 1-től, a Masterpiece dekantert pedig 27 000 dollárért lehet majd lecsapni a speciális és magán kiskereskedőkön keresztül május 1-től.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek