Ez lenne a következő nevetséges extra szolgáltatás? Emlékszel azokra a régi automatákra, amiket a szállodák legeldugottabb pontjain helyeztek el, leginkább a jégautomata mellett? Nos, ez nem ilyen.
A floridai Naplesben található Ritz-Carlton nemrég nyitott újra, miután a 2017-es Irma hurrikán elpusztította az épületet. A vendégeket most pedig a lobbi kellős közepén az italautomaták szent grálja várja, egy arannyal díszített Moët&Chandon pezsgőautomata, amely Imperial Brut és Imperial Rosévintage pezsgőket kínál 200 milliliteres üvegekben.
A vendégek 25 dollárért vásárolhatnak speciális aranyérméket a recepciónál az automatához. Egy sommelier gondoskodik róla, hogy a pezsgők mindig tökéletes hőmérsékletűek maradjanak, a gépezet pedig úgy van beállítva, hogy finoman érkezzen a kiadóréshez az üveg, így attól sem kell tartanunk, hogy kirobban a dugó, amikor felnyitnánk az üveget.
Egy ilyen extra mindenképp feldobja az átlagos lobbikat, és a jövőben remélhetőleg egyre több szállodában számolhatunk majd vele. A legendás pezsgőautomaták először 2013-ban jelentek meg a piacon, amikor a Londoni Selfridges kiállított egyet. Az az automata is Moët&Chandon üvegeket tartalmazott. Néhány évvel később szintén Londonban találkozhattak a szerkezettel a vendégek az All Bar One-ban. A trend innen átgyűrűzött Amerikába is, ahol a Las Vegas-i Mandarin Oriental rendelt néhányat a lobbiba.
Csak néhány hónappal azután, hogy az automatát beüzemelték a Ritzben, egyre nagyobb hírverést kapott a kezdeményezés, a sztárok egyenesen ajándékként adják egymásnak. Azonban felmerül a kérdés, hogy valóban szükség van-e egy ilyen felesleges extrára. A Ritz-Carlton szerint a válasz egyértelműen igen. A részegítő installáció a szálloda Eiffel-tornyává, Disneylandévé és Central Parkjává vált egyszerre. Számtalan szelfi kering Instagramon, amin az emberek az automatával pózolnak. Egy vendég még el is panaszolta, hogy több fotója van a gépről, mint a feleségéről.