Egy olyan korban, amikor az elegáns, minimalista dizájn uralja a technológiai ipart, Eslam Mohammed legújabb alkotása lélegzetelállító eltérést kínál. Képzeld el, hogy egy olyan hétköznapi tárgyat, mint egy AirPods tok, a művészet kincsesbányájává alakítasz át – Mohammed pontosan ezt érte el új dizájnjával, a “The Case”-el. Ez nem csak egy tok; ez egy nyilatkozat. Miért elégedjünk meg a hétköznapival, ha olyan darabot kaphatunk, amely a történelemről, a művészetről, valamint a régi és az új ötvözéséről szól?
Mohammed tervezési filozófiája a jelenlegi trendek ellen fordul azáltal, hogy mélyen elmerül a 17. század bőségében, egy olyan korban, amikor a művészetet és az építészetet bonyolult részletek és a modern tárgyakban ma már ritkaságszámba menő nagyszerűség jellemezte. A “The Case” nem csupán egy kiegészítő; ez a történelem egy darabja, amelyet a mai technológia számára újragondoltak.
A gyönyörű virágos faragványokkal és oxidált ezüstös kivitelezéssel a tok túllép gyakorlati funkcióján, és ékszerré válik, így az AirPods elővétele egy miniatűr mestermű leleplezésévé válik. Ez azonban felvet egy kérdést: Lehetnek-e mindennapi kütyüink a kortárs művészek új vásznai?
Mohammednek nem ez az első kitérője a díszes tech-kiegészítők világába. Éppen tavaly áprilisban mutatott be egy olyan vezeték nélküli egeret, amelyet barokkos minták díszítenek, amelyek zökkenőmentesen illeszkednek a benne található csúcstechnológiához. A régi világ eleganciájának és az új világ technológiájának ez az összjátéka megkérdőjelezi a technikai kiegészítőkről alkotott elképzeléseinket. Arra késztet minket, hogy elgondolkodjunk azon, miért elégszünk meg gyakran a funkcionális, de ötlettelen dizájnnal, amikor a hétköznapi tárgyak szépségének lehetőségei határtalanok.
A “The Case”, bár még csak koncepcionális fázisban van, máris izgalmat és kíváncsiságot váltott ki. Mi lenne, ha ez több lenne, mint egy koncepció? Mi lenne, ha a tiéd lehetne egy ilyen limitált példányszámú darab? A 100 darab mindegyikét aprólékosan kidolgozták, olyan részletekkel, amelyek megragadják a fényt és a szemet, és egy egyszerű technikai kiegészítőt beszélgetéskeltővé tesznek.
A formatervezés praktikussága megmaradt, az ergonomikus fülhallgatók továbbra is könnyen tisztíthatók és használhatók. Mégis, a tok külseje az, ami megragadja a képzeletet. A tokot és a fedelet elválasztó, “Limited Edition” felirattal kezelt peremtől kezdve az egyes egyedi darabokat jelölő sorozatszámig minden elemet átgondoltak. Még egy forgó zárszerkezet is található az elülső oldalon, amely funkcionális, mégis régimódi bájt kölcsönöz a csúcstechnológiás toknak.
Sajnos egyelőre a “The Case” csak mint koncepció marad. De miért is maradna ez így? Ha Mohammed kiadná a CAD-fájlokat, talán bárki, akinek hozzáférése van egy 3D-nyomtatóhoz, be tudná vinni az életébe ezt a kis luxusdarabot. Nem lenne itt az ideje, hogy többet követeljünk a mindennapi tárgyaink tervezésétől? Miért ne hozhatnánk egy kicsit több művészetet a mindennapi rutinjainkba, és miért ne tehetnénk a hétköznapokat csodálatosakká?