A BMW R nineT, amely a klasszikus BMW boxereket idézi, az időtlen dizájnt ötvözi a kortárs technológiával. A személyre szabók válaszút előtt állnak ezzel a modellel: fokozzák vintage vonzerejét, vagy fogadják el modern alapjait. A Kínában élő Shawn Yang határozottan az utóbbi utat választotta café racer projektje számára.
Shawn az elmúlt öt évben módosította R nineT-jét, elsősorban a motorkerékpár külső megjelenésére összpontosítva. Erőfeszítései középpontjában a nineT-rajongó társainak szánt csavaros alkatrészek és készletek létrehozása és tesztelése állt. Ennek eredménye egy olyan motorkerékpár lett, amely nemcsak lenyűgözően néz ki, hanem a fejlett 3D-nyomtatott alkatrészek bemutatójaként is szolgál. Ezek a fejlesztések jelentősen hozzájárulnak a motorkerékpár teljesítményéhez, és a sebesség és a fordulékonyság tekintetében a kategória legjobbjai közé emelik.
A projekt akkor kapott lendületet, amikor Shawn összefogott Trevor Dymenttel, a Formlabs ipari formatervezőjével. Együttműködésük kontinenseken átívelő volt, az internet segítségével hidat képeztek Kína és az USA között. Shawn megosztotta: “A fő cél egy olyan café racer megalkotása volt, amely futurisztikusan néz ki, áramvonalas, és kivételes utcai teljesítményt nyújt, az én szeretett BMW R nineT-emet használva alapként”.
Shawn “The Futurist” becenevű motorja négy különböző 3D nyomtatási módszerrel előállított egyedi alkatrészeket tartalmaz. Az átlátszó alkatrészek sztereolitográfiával (SLA), a közepes méretű nejlon alkatrészek a HP többsugaras fúziójával (MJF), a nagyobb nejlondarabok pedig szelektív lézerszinterezéssel (SLS) készültek. A motorhoz közeli alkatrészek, mint például a tartály alján található innovatív “szárnyak”, olvasztott leválasztásos modellezéssel (FDM) készültek PAHT-CF, egy magas hőmérsékletű, szénszál-erősítésű poliamid felhasználásával.
Ezek a “szárnyak” a széria légbeömlőt és a díszléceket helyettesítik, és ezek az egyetlen alkatrészek, amelyek nyers, nyomtatott állapotban maradtak, kiemelve az elkészítésükhöz használt csúcstechnológiát. A motor eleje egy 3D-nyomtatott sárvédőt tartalmaz, amelyet úgy terveztek, hogy minden rögzítőelemet elrejtsen, ezzel is fokozva a motor elegáns megjelenését. Fölötte egy egyedi fényszóró gégecső látható átlátszó felülettel, egy LED-es lámpával, amely úgy tűnik, mintha a villa előtt lebegne.
A kezelőfelület CNC megmunkált felső yoke-ot és ízléses klipszeket tartalmaz, egy kompakt Motogadget sebességmérővel és egy LED-es figyelmeztető fénycsíkkal. A Brembo alkatrészek fokozzák a fékrendszert, amelyet a BMW Vision DC koncepciója által inspirált, még prototípus fázisban lévő egyedi folyadéktartályok egészítenek ki.
Shawn megtartotta a nineT eredeti üzemanyagtartályát, de olyan egyedi elemekkel egészítette ki, mint a Rizoma üzemanyag-fedél és a speciálisan tervezett alumínium kerekek. Ezek a fejlesztések a BMW százéves évfordulója előtt tisztelegnek, tizenkét kézműves barázdát foglalnak magukba a tanksapka külső gyűrűje körül.
A motorkerékpár farrészét egy 3D-nyomtatással készült burkolat szépen lezárja, amely egy bordázott területbe torkollik, és diszkrét Rizoma hátsó lámpát és irányjelzőket foglal magába. A jellemzően az ülés alatt található elektromos alkatrészek most ügyesen a tank alá és az új szárnyakba kerültek, így optimalizálva a helyet és javítva a motor vonalvezetését.
A teljesítménynövelő fejlesztések között Öhlins felfüggesztési elemek és Brembo fékek szerepelnek, amelyek biztosítják, hogy a café racer városi környezetben és nyílt utakon egyaránt kiválóan teljesít. A könnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák a BMW HP2 Sportból merítenek ihletet, és a G&G Bike robusztus kipufogója teszi teljessé a módosításokat.
A motor elkészültével Shawn azt tervezi, hogy más rajongók számára is legyárt néhány ilyen egyedi alkatrészt, így több motoros is élvezheti a retro és a modern hasonló keverékét a saját BMW R nineT café racerén.