A Volkswagen már évtizedek óta biztosít elérhető mobilitást világszerte, olyan ikonikus modellekkel, mint a Bogár. Most pedig az ID. EVERY1 koncepcióautóval egy új, belépő szintű teljesen elektromos modell előzetesét mutatja be.
A gyártó tervei szerint a sorozatgyártott változat 2027-ben érkezik, és az ára 20 000 euró körül alakul majd. Ezt megelőzően, 2026-ban bemutatkozik az ID. 2all, amely a 25 000 eurós kategóriában indul.
Mindkét modell része az új Electric Urban Car Family családnak, amelyet a Volkswagen-csoport Brand Group Core ernyője alatt fejlesztenek – ez a márkacsoport felelős a Volkswagen legnagyobb darabszámban gyártott modelljeiért. Az autók a Volkswagen új MEB platformjára épülnek, amely elsőkerék-meghajtású elektromos modellek számára lett optimalizálva.
Ezzel az új stratégiával a Volkswagen célja, hogy a fenntartható és modern elektromos mobilitás szélesebb közönség számára is elérhetővé váljon.
A Volkswagen célja, hogy elérhető elektromos mobilitást biztosítson mindenki számára Európában. Ennek kulcseleme a 2026-tól érkező Urban Car Family, amely az elektromos modellek mellett hatékony belső égésű motoros és hibrid járműveket is kínál majd.
Thomas Schäfer, a Volkswagen személyautók vezérigazgatója szerint:
„Az ID. EVERY1 az utolsó darabja a kirakósnak az úton, amely a legszélesebb modellpalettához vezet a tömegszegmensben. Minden ügyfél számára elérhetővé tesszük a megfelelő autót a megfelelő hajtáslánccal – beleértve a megfizethető, belépő szintű elektromos mobilitást.”
Kai Grünitz, a Volkswagen műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy a jövő modelljei a Customer Defined Vehicles koncepciót követik. Ez azt jelenti, hogy az ID. EVERY1 teljes élettartama alatt szoftverfrissítésekkel bővíthető, így az autó mindig az ügyfél igényeihez igazítható.
Az up! modell utódjaként az ID. EVERY1 megtartja az egyszerű és ikonikus formákat, de új Volkswagen dizájnelemekkel egészül ki. „Az ID. EVERY1 magabiztos megjelenésű, mégis kedvelhető – köszönhetően olyan részleteknek, mint a dinamikus első lámpák és a ‘mosolygó’ hátsó rész.” – nyilatkozta Andreas Mindt, a Volkswagen vezető formatervezője.
Ahogy az ID. 2all és a sportváltozat, az ID. GTI Concept, az ID. EVERY1 is az elektromos városi járműcsalád tagja. Mindhárom modell az új modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció platformjára épül. Az elektromos elsőkerék-meghajtásnak köszönhetően a MEB platform optimális térkihasználást és maximális hatékonyságot kínál.
A tanulmányjármű végsebessége 130 km/h, és egy újonnan kifejlesztett 70 kW-os (95 lóerős) villanymotor hajtja. A jármű hatótávolsága legalább 250 kilométer. Az ID. EVERY1 3880 mm-es hosszával a korábbi up! (3600 mm) és az ID. 2all (4050 mm), illetve a mostani Polo (4074 mm) között helyezkedik el. Az utastérben négy személy fér el, a csomagtér 305 literes.
A márka 2024 decemberében elfogadta a „Future Volkswagen” megállapodást, amely a fenntartható mobilitásra és technológiai vezető szerepre összpontosít. A Volkswagen célja, hogy 2030-ra technológiai szempontból a tömegjármű-szegmens vezető gyártójává váljon a legbiztonságosabb, leginnovatívabb és legkelendőbb járműveket kínálva.