Elektromos klasszikus

A Stephens Waring Design amerikai stúdió egy egyedi elektromos runaboutot tervezett egy ügyfél számára, aki szeretné feldobni az ingázást. A 8,5 méter hosszú, Isobel névre keresztelt hajó a tulajdonos nyaralójában, egy távoli Maine-i szigeten fog állomásozni. Elsősorban arra használják majd, hogy utasokat szállítson az otthoni dokkolótól a szárazföldre, de a hajó felszerelése a szórakozáshoz is alkalmas.


“Az ügyfél olyan közlekedési módot képzelt el, amely tükrözi az érintetlen tavi környezet nyugalmát, de rengeteg hasznossággal, teljesítménnyel és megbízhatósággal rendelkezik – ami elengedhetetlen a kikötőtől vagy üzemanyagdokkoktól távol történő működéshez” – áll a stúdió közleményében.
Mivel a tulajdonosnak nem tetszett a hagyományos dízelüzemű motorok zaja, kipufogógáza és megjelenése, a csapat úgy döntött, hogy az Isobelt egy 40 kW (54 LE) teljesítményű elektromos motorral látja el az Egyesült Királyságbeli RAD Propulsion cégtől. A majdnem hangtalan külső motor a tatnál lévő emelhető motorháztető alatt rejtőzik, így nincs szükség zajos szellőzésre. Mivel a kormányzáshoz csak az alsó egység forog, a hajó tiszta, letisztult profilja megmaradt.
Az Isobel egy 55 kWh kapacitású akkumulátorral is fel van szerelve az Egyesült Királyságban található Fellten cégtől. Teljes teljesítmény mellett a rendszer 40 km vagy körülbelül egy órás teljes útra elegendő hatótávolságot biztosít. Ez csúcssebességgel hat oda-vissza útnak felel meg a szárazföldre. (Az Isobel teljes fordulatszámon körülbelül 22 csomóra képes.) Elég gyors az alkalmi vízisíeléshez is. Ha azonban 12-15 csomós, nyugodtabb sebességgel halad, a hatótávolság megduplázódik. Az akkumulátor támogatja a gyorstöltést is, ami azt jelenti, hogy kevesebb mint egy óra alatt 20 százalékos töltöttségi szintről 80 százalékra ugrik.
Mivel a súly a sebesség és a hatótávolság ellensége, az Isobel könnyű fa-kompozit szerkezetet mutat be. (Üvegszállal burkolt cédruslécek a hajótesthez, és rétegelt lemez/hab/rétegelt lemez szendvics a fedélzethez és a pilótafülkéhez.) Összességében a vízkiszorítása 1,4 tonna körül van.
A teljesítményt leszámítva az Isobel egy igazi bámulatos hajó. A klasszikus, 1950-es évekbeli Rivák által inspirált jacht a század közepének modern stílusával, karcsú vonalakkal és elegáns ívekkel rendelkezik. A hajó alacsony bordázatú, ami kényelmes beszállást tesz lehetővé, és egy nagyvonalú hátsó platform, amely könnyű hozzáférést biztosít az óceánhoz.
Talán a legjobb az egészben, hogy az Isobel kecsesen siklik Maine-ben zaj és károsanyag-kibocsátás nélkül. Valóban egy tengeri álom. Az építés jelenleg is folyik a maine-i Belmont hajógyárban, és az Isobel várhatóan valamikor idén kerül a tengerre.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek