Formabontó off-road autó

A fotósból autóépítővé vált George Williams teljesen újraírta a safari-stílusú átépítések szabályait – méghozzá egy olyan autóval, amire senki sem számított volna. Íme a Get Lost Project Safari Lotus Elise: egy annyira szokatlan, formabontó off-road autó, hogy abszurditása már zseniális.

Williams, aki eddig autókat fotózott, most a tervezésükre és átépítésükre fordította figyelmét, az eredmény pedig egy meglepően szerethető, terepre szánt változata lett a legendásan könnyű Elise S1-nek.
Az eredeti Lotus Elise egy pehelysúlyú, alacsony építésű, kanyarvadász sportautó, amelyet szűk aszfaltos utakra és maximális vezetési élményre terveztek. Papíron szinte szentségtörésnek tűnik ebből egy sárdobáló kalandort faragni – de Williams tudatosan vállalta ezt a káoszt.

A Get Lost-átépítés 100 mm-rel megemeli az Elise-t, szélesített sárvédőkkel, raliautós felnikre húzott masszív terepgumikkal, valamint az eredeti, lágy ívű fényszórók helyett éles, szögletes LED-es egységekkel szereli fel. A lökhárítóra szerelt sárga ködlámpasorral már inkább egy szafarin vadászó gépnek tűnik, mint pályajátékszernek.
Ez azonban nem csak egy garázsban született látványautó. A Get Lost csapata teljesen egyedi futóművet fejlesztett, amely megőrzi az Elise legendásan közvetlen vezethetőségét, miközben valódi terepjáró képességeket ad az autónak.

Az alvázat megerősítették és Cerakote bevonattal látták el, hogy bírja a kavicsot és a köveket, a sperrdifferenciál és a hidraulikus kézifék pedig minden ösvényt játszótérré változtat. A drámai tetőszellőző sem csak dizájnelem: két csatornán keresztül friss levegőt juttat az átalakított motortérbe.

Bár a motor pontos adatai titkosak, annyi biztos, hogy a hírhedten megbízhatatlan Rover K-szériás erőforrást egy erősebb és megbízhatóbb motor váltotta.
Ha túllépünk az emelt hasmagasságon és a bütykös gumikon, a részletek átgondoltsága is feltűnik. A pótkerék magasan, a hátsó fedélre került, harmonikusan illeszkedve a lebegő hátsó szárnyhoz, amely akár egy WRC-rali paddockban is megállná a helyét.

Az Elise híresen szűk utasterét teljesen átdolgozták, új üléseket kapott, bőr és tweed kárpitozással, így nemcsak stílusosabb, hanem kényelmesebb is lett – még magasabb sofőrök számára is.
George Williams azoknak építette, akik a történetet többre tartják a műszaki adatoknál, a sarat a teljesítménymérő számoknál. Ahogy ő mondja: „Ez az autó arra hív, hogy gyönyörű helyeken hozz rossz döntéseket.” Ennél jobb küldetésnyilatkozatot nehéz lenne elképzelni.
A Get Lost Safari Elise ügyfélrendelések 2025 második felében indulnak, az árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek