Hattyúdal

Ez a hihetetlenül elegáns BMW R100-as custom bike volt az utolsó Kingston Custom építés, amelyet a tulajdonos és a Haas Moto Museum kurátora, Bobby Haas rendelt meg, mielőtt tavaly váratlanul elhunyt.

A motorkerékpár tervezéséhez az 1930-as évekből merített ihletet, Amikor a nagy sebesség, az aerodinamika és az elegancia ötvöződött”. Ekkorra a projekt már az art deco streamliner irányába haladt, és kiérdemelte az Eleganza becenevet.

Kingston Custom

Néhány héttel Bobby hirtelen halála után Dirk úgy döntött, hogy a projektnek új névre van szüksége, hogy helyreálljon a kapcsolatuk. „Az Eleganza lett a Hommage – tisztelgés Bobby Haas előtt” – mondja. „Valami rendkívüli dolognak kellett lennie – egy műalkotásnak, egy motoros szobornak.” A szenvedélye újra fellángolt, Dirk nekilátott a Bobby Hommage életre keltésének fáradságos feladatához.

Az R100-as hosszúkás, teljes vázú burkolatát 2 mm vastag alumíniumból, kézzel formázták. Négy fő részre van osztva, így valójában figyelemre méltóan könnyű szétszedni. Dirk egy pár első kerékfedelet is gyártott, hogy a burkolat zökkenőmentes legyen, de úgy tervezte őket, hogy a kerékkel együtt forogjanak.

Kingston Custom

A fémszerkezet elég lenyűgöző, de ami igazán a csúcsra emeli ezt a streamlinert, az az ízléses részletek tárháza. Elöl egy egyedi készítésű, BMW-stílusú veserács található, mögötte egy fényszóró rejtőzik. Hátul pedig egy régi BMW 700-as autó hátsó lámpája található.

Az oldalsó panelekből kiemelkednek a boxer jellegzetes hengerfejei, amelyek egyedi légbeömlőkhöz csatlakoznak, amelyek a karburátorokat a karosszéria alá helyezik. Az egyedi lábvezérlő, a kulcsos gyújtás és a fojtószelep is szépen integrálva van. Ha pedig közelebbről megnézed az első kerékfedeleket, észreveheted a féknyergekhez való hozzáféréshez szükséges kis kivágásokat, arra az esetre, ha ki kellene eresztened a rendszert.

Kingston Custom

A tetején egy kézzel készített kormány található, amely utángyártott karokkal és markolatokkal van felszerelve. A motoros a Kingston logójával ellátott, vintage kinézetű sebességmérőre és az üléshez illő bőr tankszíjra tekint le. A krómozott tükörház egy Porsche 356 Speedsterből származik.

Kingston Custom

További stílusos részletek közé tartoznak a BMW kerekek az oldalán és az elején, valamint a kézzel készített kipufogóvégekre szerelt krómozott halszálkás kipufogók. A karosszéria alatt a donor motorkerékpár nagy része érintetlen maradt, néhány figyelemre méltó módosítással. A széria üzemanyagtartályt egy kézzel készített alumínium tartályra cserélték, amely három gallonnyi üzemanyagot tartalmaz. A lengőkar meghosszabbításra került, a hátsó felfüggesztést pedig egy pár merev rugóstag váltotta fel. A fekete festés, amelyet arany csíkok egészítenek ki, átviszi ezt a kecses BMW-t a célvonalon. És mielőtt megkérdeznéd: igen, vezethető.

Kingston Custom

„A motor működik, és nem csak egy bemutatómotor” – erősíti meg Dirk. „Ismétlem: a motor vezethető és kormányozható is. Természetesen nagy fordulókörrel rendelkezik – de erre csak kis sebességű manőverezés közben van szükség, nem pedig vezetés közben.”

Ennek ellenére a Hommage valószínűleg nem fog túl sok kilométert gyűjteni. A Haas Moto Museumba szánják, ahol a custom motorkerékpár-szcéna egy kedves barátja előtt tisztelegve foglal majd helyet.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek