Medencék hajója

Lehet, hogy a luxus szuperjachtokon az úszómedencék már kissé megszokottá váltak, de a tervezők még mindig találnak módot arra, hogy feldobják a csobbanást.


Vegyük például a Design Storz legújabb koncepcióját. A Skia névre keresztelt 109 méter hosszú hajót nem egy, hanem három lenyűgöző üvegmedencével szerelték fel, amelyek látványosan hullámzanak a hátsó fedélzeten.
A hajó persze nem csak lenyűgöző fürdőhelyeket kínál. A Skia elegáns külsővel rendelkezik, amely tükrözi az osztrák stúdió DNS-ét. Achim Storz kezdetben Forma-1-es versenyautókat tervezett a Lotus és a McLaren számára, majd 1982-ben megnyitotta saját cégét. Az autóiparban szerzett több mint négy évtizedes tapasztalattal a háta mögött a tervező ért az egyszerre stílusos és aerodinamikus járművek megalkotásához. A Skia erre a legjobb példa.
“A hosszú karaktervonalak és a spline-ok, amelyek az első vázlatainkból alakultak ki, kulcsfontosságúak, mivel egyensúlyt teremtenek a fény és az árnyék között, hogy egy korszerű szobrot hozzanak létre a vízen” – mondta Storz egy nyilatkozatban.
Érdekes módon a hajótest és a felépítmény grafikai elemeit nem az autók, hanem a sportruházat ihlette. Storz szerint a geometrikus kialakítás a kéttónusú festéssel kombinálva “erős tartást és dinamikus profilt” kölcsönöz a Skia-nak.
Ami a fedélzeti kényelmet illeti, a Skia az elülső fedélzeten egy touch-and-go helikopter-leszállóhelyet, egy nagyvonalú hátsó strandklubot kihajtható teraszokkal és egy behúzható úszóplatformot tartalmaz a tatnál. További kiemelkedő elemek közé tartozik a nagyméretű edzőterem és a pazar spa jakuzzival, szaunával és közvetlen vízbejárattal.
Ami a belső teret illeti, a nyitott elrendezés mentes minden olyan válaszfaltól, amely megszakíthatná az áramlást. A lakóterek nagy belmagasságúak, tágas ablakok, kortárs dekoráció és fenntartható anyagok jellemzik. A Design Storz azonban még nem osztott meg belső rendereket. A hajó akár 14 vendég és 30 fős személyzet elhelyezésére is alkalmas.
Az RMS Olymic, amelyet még 1910-ben szállítottak le, volt az első olyan hajó, amelynek fedélzeti fűtött úszómedencéje volt. Egy évszázaddal később a medencék sok jacht tulajdonosának kötelező kellékeivé váltak, és nyilvánvalóan egyre nagyobbak és extravagánsabbak.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek