Az Otto Aviation legújabb projektje, a Phantom 3500 egy merész üzleti jet, amely szakít a megszokott ablakokkal, helyettük lenyűgöző, nagyfelbontású digitális képernyőket alkalmaz. Ez azonban nem csupán technológiai látványosság: a fejlesztés célja a légellenállás, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentése – mindezt úgy, hogy a komfortérzetből semmit sem veszítünk.
A mérnökök régóta problémásnak tartják a repülőgép-ablakokat: gyengítik a törzset, növelik a súlyt, és megzavarják a repülőgépek tervezésénél oly fontos lamináris áramlást. Az Otto Aviation egyszerűen elhagyta az ablakokat. Helyettük körbefutó képernyőket alkalmaz, amelyek valós idejű, külső panorámaképet vetítenek a kabin falaira és mennyezetére. Az eredmény egy virtuális panoráma, amely jóval magával ragadóbb élményt nyújt, mint a hagyományos ablakok, miközben a szerkezeti problémákat is kiküszöböli.
Az ablakmentes kialakítás egy átfogó aerodinamikai fejlesztés része. A gép törzse nagy precizitású szénszálas anyagból készül, amely lehetővé teszi a tartós, zavartalan lamináris áramlást a repülőgép felületén. Ez jelentősen csökkenti a légellenállást, és javítja az üzemanyag-hatékonyságot.
Az Otto Aviation számításai szerint a Phantom 3500 akár 35%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a hagyományos sugárhajtású gépekhez képest, de egyes becslések szerint ez az érték akár 50% is lehet, míg a károsanyag-kibocsátás pedig akár 80%-kal is mérséklődhet.
A repülőgépet két sugárhajtómű mozgatja, és 15 500 méteres utazómagasságon repül – magasabban, mint a legtöbb utasszállító. Hatótávolsága meghaladja az 5800 kilométert, a tágas, 22,7 köbméteres kabin pedig a legmagasabb szintű luxust és kényelmet kínálja.
A rövid, széles szárnyak lehetővé teszik, hogy akár 1060 méteres kifutópályákról is induljon, így kisebb repterek és regionális központok is elérhetővé válnak.
A repülőgép tesztrepülései várhatóan 2027-ben kezdődnek, a végleges tervek 2025 végére készülnek el. Ha minden a tervek szerint halad, 2030-ban állhat szolgálatba.