A vietnámi Ho Chi Minh városban található étterem a Ben Thanh piac ékköve. A 20. század elején elkészült épület fontos részét képezi a város történelmének. Azonban az építészeti örökségek eredeti állapotának megtartása kritikus ponthoz ért a fiatal és zsúfolt nagyvárosban.
A piac épületének szimbolikus nagy tetőcserepeit kicserélték, így romlott az esztétikai értéke. A környéken lévő épületek a piaccal együtt fejlődtek, ráadásul az utóbbi években több 7-8 emeletes hotelt is építettek a meglévő épületek közé, így megszűnt a homogenitás.
Másrészt azonban ha megnézzük a szokásokat, láthatjuk, hogy a saigoniak boldogan részt vesznek ebben a fejlődésben. Szeretik a városukat, szeretik a modern környezetet. Létezik egy Saigonra jellemző városi intelligencia, amely megóvja a történelmi emlékeket, ugyanakkor alkalmazkodik a modern életstílushoz is. Így máris egyértelmű, miért látják az itteniek a piac új tetőjében is a szépséget.
„A design célja az volt, hogy hozzáértő módon modernizálja a teret, ahol immár múlt és jelen együttesen gazdagítják a környéket.” Az éttermet dinamizmus jellemzi, hiszen különböző céloknak kell megfelelnie anélkül, hogy azok összeütköznének egymással.
Ehhez először lebontottak több közfalat, majd régi építési módokhoz fordultak segítségül. Rengeteg új anyagot használtak, amelyek kompatibilisek az eredeti épülettel.
Harmonikusan kívánták összeolvasztani a régi és új elemeket, ezért hagyományos eljárásokkal dolgoztak.
Tehát az építészek elképzelésének megfelelően az épületet a városi környezettel összhangban alakították át. Üvegfalak segítségével osztották meg a teret. Így a Ben Thanh piac erős egyénisége összeolvad az épülettel és a belső terekre is átterjed. A belső üvegfal megtöri a városképet, átalakítja a kinézetét. A külső fal nemcsak a térélményt gazdagítja, de absztrakt effektust biztosít a loggiának.
A projekten át egyértelművé vált, hogy Saigon gyors modernizációja közben fontos figyelni a lakosokra is. Ezt jelenti a városi intelligencia, hiszen múltnak és jövőnek együtt kell dolgoznia.