A Bjarke Ingels Group nyilvánosságra hozta az EPIQ terveit, amely immár a második épülete ecuadori Quitoban. A színes csempékkel burkolt süllyesztett, porózus szerkezet a város vibráló természetese szépségét tükrözi, és egy újfajta fenntartható városi létformát képvisel.
A történelmi La Carolina park és a város hamarosan megnyíló első metróvonalának egyik legnagyobb állomása között horgonyzik a 24 emeletes épület, amely így Quito múltjának, jelenének és jövőjének metszéspontján helyezkedik el.
Az épület egyetlen toronyból áll, amelynek két blokkja van, az EPIQ ezért olyan, mint egy függőleges város, amely kiterjeszti a természetes környezetet, és beépíti a parkot a szerkezetébe. Az épület vegyesen szolgál lakások, irodák és üzletek számára.
A projektet a Bjarke Ingels Group tervezte és fejlesztette az Uribe & Schwarzkopffal partnerségben, amely a vezető tervező, dizájn és kivitelező cég a városban. Az EPIQ dizájnja Ecuador színeit és mintáit tükrözi, a homlokzata által kifejezésre juttatva Quito régi városrészének, amely az UNESCO világörökség részét képzi, földszínű, halszálka mintájú csempéit.
A homlokzat visszatükrözi a város szikrázó naplementéjét, az Andok növény- és az állatvilágának színeit, valamint a toquilla szalmából készült fonásokat. Az EPIQ több közösségi teret is magába foglal, így az épület lakói összejöhetnek és kapcsolatba léphetnek egymással. Az Andok-hegység és a közeli Pichincha vulkán lenyűgöző kilátást nyújt, így az EPIQ a természettel van körülvéve a város közepén.
„Qutio történelmi központja a piros halszálkás járdáival a formák, a geometria, a tipográfia és színek kavalkádja. A La Carolina park déli csúcsánál az volt a célunk, hogy egy háromdimenziós közösséget hozzunk létre: különböző méretű épületek együttállását, amely egy holisztikus egészet teremt a lakóknak és családjaiknak, miközben különböző napfényes nyílások, átjárók, parkok és játszóterek állnak a rendelkezésükre a közösségi élethez, munkához és kikapcsolódáshoz.
Mivel az építészek gyakran egy kicsit félnek a színnel játszani, ezért úgy gondoltuk, Quito-ban érdekes lehet a színeket használni a különböző építőelemek kiemelésére, és minden egység számára egy sajátot vörös árnyalatot adni. ”