A Girard-Perregaux nemrég mutatta be új, három repülő híddal ellátott Tourbillionját, az Aston Martinnal kötött partnerségének első termékeként. A szemet gyönyörködtető időmérő limitált, 18 darabos sorozatban készül, egyenként 146 000 dolláros áron.
A modell három hídja a ház történelmi kézjegye, amely azt az illúziót kelti, mintha a belső mechanika lebegne, és a zafírkristályon keresztül a mechanizmus mindkét oldalát látni lehet. Az időmérőhöz új szíj is jár, amely a Girard-Perregaux Rubber Alloy-t, egy innovatív, fehéraranyba oltott gumibetétet tartalmaz. A szíj kialakítása a múltbeli Aston Martin versenyautókat hivatott felidézni.
Az óra 44m tokja Grade 5 titánból készült – egy erős, hipoallergén ötvözetből, amelyet az Aston Martin könnyű tulajdonsága miatt választott ki -, és fekete DLC bevonatot kapott. A számlapot átívelő három hidat fekete PVD-kezeléssel alakították ki szögletesre és polírozottra, hogy megragadja a fényt.
A tourbillon tok átmérője 10 mm, és 79 alkatrészből áll, amelyek együttesen mindössze 0,25 grammot nyomnak, ami segít az energiafogyasztás mérséklésében. Az Aston Martin név szintén a mikrorotor függőleges szárnyába van gravírozva, és fehér lumineszcens anyaggal van kitöltve, amely gyenge fényben kéken világít.
A Girard-Perregaux a 230 éves jubileumi évét azzal indította, hogy februárban bejelentette az Aston Martinnal való partnerségét, amelynek köszönhetően az óragyártó a brit autógyártó hivatalos időmérőjévé vált. Bár a Girard-Perregaux nem gyakran újítja meg a Three Bridges dizájnját, a vezetők egyértelműen úgy gondolták, hogy az Aston Martinnal kötött megállapodás nagyságrendje indokolja a frissítést.
“Az ötlet az volt, hogy a három hidat egy kortárs dizájnba dolgozzuk bele” – mondta Patrick Pruniaux, a Girard-Perregaux vezérigazgatója a WWD-nek adott interjújában. “Van egy ikonikus oldala a márkának [Aston Martin], de ez nem akadályozza meg őket abban, hogy kreatívak legyenek – ez egy közös vonásunk.”
Nem mintha nem lett volna kihívás a megvalósítás. Az eredeti design 1867-ből származik, és a mechanikája még ma is bonyolultan gyártható. “A vonalakat és az arányokat sokkal kisebb méretekben kellett figyelembe vennünk, mint amihez az autóipari formatervezés területén hozzászoktunk” – mondta Marek Reichman, az Aston Martin ügyvezető alelnöke és kreatív igazgatója egy nyilatkozatban.