A következtő GT-R?

Az autógyártó most mutatta be a Japan Mobility Show-ra szánt ötödik és egyben utolsó EV-koncepcióját, a Hyper Force-ot. A nagyteljesítményű kupé hajtáslánca bódító 1300 lóerő leadására képes, izmos formaterve pedig arra enged következtetni, hogy a márka egy teljesen elektromos GT-R elkészítésén gondolkodik.


Az izmos prototípus olyan extrémnek tűnik, amilyennek egy Hyper Force nevű járműtől elvárható. A drámai arányú karosszéria csupasz fémfelületet és még a Tesla Cybertrucknál is borotvaélesebb éleket kapott. Azzal az EV-vel ellentétben azonban van valami borzasztóan ismerős a koncepcióban.

Ez azért van, mert alapvetően úgy néz ki, mint egy jelenlegi generációs R35 GT-R, egy őrült karosszéria-készletbe öltöztetve, amely mindent eltúloz az orrától az oldalsó panelekig és a már amúgy is nagy hátsó szárnyig. És ha mindez nem lenne elég, az elülső részen egy megvilágított jelvényt is láthatunk, amely túl homályos ahhoz, hogy kivehető legyen, de pont úgy néz ki, mint a híres GT-R logó.
A Hyper Force ollós ajtói kinyílnak, és egy olyan túlzó belső teret tárnak elénk, mint a külseje. A Tron-stílusú utastérben többrétegű műszerfal található, amelyet több mozgó kijelzővel és sárgája kormánykerékkel szereltek fel.

A Nissan által rendelkezésre bocsátott képek alapján úgy tűnik, hogy a koncepciónak csak két ülése van, mindkettő négypontos biztonsági övvel és merev karbon üléstámlákkal. A koncepciónak két vezetési módja van, a grand touring (“GT”) és a verseny (“R”) -, és mindkettőnek saját hangulatvilágítása van, az előbbinek kék, az utóbbinak piros.
A Nissan nem mondott túl sokat a hajtásláncról, de a Hyper Force állítólag 1341 lóerőt pumpál majd ki, és a levegőt egy szilárdtest-akkumulátorból kapja, amely segít a súlyt alacsonyan tartani. Emellett a Nissan e-4ORCE technológiájával is rendelkezik, ami azt jelenti, hogy összkerékhajtású. Más specifikációkat vagy teljesítményadatokat nem jelentettek be, de ez már egy ígéretes kezdet.
A Hyper Force tehát az R36 GT-R előzetese? Ezt csak az idő fogja megmondani, de a koncepció elég részletet tartalmaz ahhoz, hogy a Nissan tervezi, hogy előbb-utóbb elkészíti a legnagyobb hatótávolságú sportautójának akkumulátoros változatát. Remélhetőleg a bevezetése már nincs túl messze.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek