Ágyúgolyó

A német tuning cég most mutatta be legújabb “szuperautóját”, a Brabus 930-ast. A félelmetes szedán az amúgy is félelmetes Mercedes-AMG GT 63 S E Performance alapjaira épül, és az márka eddigi legerősebb autós kínálata.


A legtöbb ember az AMG GT 63 S E Performance-ra pillantva lát valami csodálatra méltót. A sportos hibrid ugyanis az almárka legerősebb szériagyártású utcai autója (az AMG One lehet, hogy erősebb, de az egy limitált szériás jármű). A Brabus azonban ránézett a négyajtósra, és látta, hogy van hova fejlődni. Az alapjármű hajtásláncát, amely egy ikerturbófeltöltős 4.0 literes V8-as motorral és egy villanymotorral, már képes volt akár 831 lóerő leadására, de a tuner keze munkájának köszönhetően most már 930 lóerőt tud kipumpálni. Ennyi erővel a rendelkezésére állva mindössze 2,8 másodperc alatt képes lesz nulláról 100 km/óra sebességre száguldani, és elérheti az elektronikusan korlátozott 315 km/óra végsebességet.


A műhely munkája nem csak a motorháztető alá korlátozódik. A jármű külsejét is finoman átalakították, hogy javítsák az aerodinamikai teljesítményt. Számos szénszálas elem – köztük az átdolgozott első orr-rész, az oldalsó szoknyák, a hátsó diffúzor és a spoiler – segít az autónak a levegőben vágni, és még merészebb megjelenést kölcsönöz neki, mint korábban.

A szedánt alacsonyabbra is tették, és a Brabus rozsdamentes acélból készült, nagy teljesítményű kipufogórendszerrel szerelték fel, amely karbon-titánból készült kipufogóvégekkel rendelkezik. A külső csomagot a Continental ContiSportContact 7 gumiabroncsokba csomagolt, fényes fekete, 10 küllős Monoblock Z “Platinum Edition” kovácsolt felnik (21 colos elöl, 22 colos hátul) lépcsőzetes elrendezésű, 10 küllős Monoblock Z “Platinum Edition” kovácsolt felnik egészítik ki.


A Brabus 930 a Brabus védjegyének számító, testre szabott belső csomaggal is rendelkezik. Az utasteret fekete bőrkárpitozás borítja, amelyet piros és szénszálas anyagokkal hangsúlyoznak. Az üléseken háromszögvarrásos elemek találhatók, és rengeteg a tuner márkajelzése látható, többek között a kormánykeréken, a pedálokon, a fejtámlákon és az ajtók csapjain. Ahogy az lenni szokott, az üzletben veled együttműködve a teret is pontosan a te igényeidre szabják.


Érdekel egy még extrémebb AMG GT 63 S E Performance? A Brabus mostantól fogadja a legerősebb modelljére vonatkozó igényeket. A tuner “Cars4Sale” oldalán nem szerepel ár, de a hírek szerint a vad szedán kb. 325 000 eurótól indul.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek