Az 1976-os Cadillac Eldoradoból készült American Dream – amelyet a kaliforniai Burbankban épített Jay Ohrberg – 1986-ban megkapta a világ leghosszabb autója Guinness-rekordot: 18 méter hosszú, 26 kerékkel és egy pár V8-as motorral büszkélkedhetett elöl és hátul.
Miután feledésbe merült, az autó csak rozsdásodott egymagában, senki nem tartotta karban – mígnem Michael Manning, az Autoseum Learning Museum tulajdonosa meglátta a hirdetését az interneten. A kocsit áruló vállalat nem akarta eladni Manningnak, mert túl alacsonynak tartotta az ajánlatát. Manningnek végül sikerült meggyőznie a hirdetőt, hogy kössenek partneri megállapodást, hogy elvihesse a kocsit New Yorkba.
Azonban az elhanyagolt autó restaurálásának tervei háttérbe szorultak, amikor a politika és az anyagiak akadályokat állítottak elé. Manning elmondása szerint végül nem volt elég pénze a restauráláshoz, így az autót körülbelül nyolc évre magára hagyta mineolai épülete mögött. Végül ő is árulni kezdte a Caddy-t, tehát teljesen lemondott a felújítási álmairól. Szerencsére 2019-ben Michael Dezer, az orlandói Dezerland Park Autómúzeum tulajdonosa megvásárolta Manningtól az autót, és felkérte, hogy Paul Novack és Stephen Wepprecht autójavító szakértőkkel együtt segítsen a restaurálásban. És az újjászületett American Dream hosszabb és fényűzőbb, mint valaha.
Mi változott az American Dreamben?
Az új American Dream – amelynek becsült javítási költsége 250 000 dollár volt – teljes körű felújításon esett át, beleértve a belső teret és a motorokat is, és most már van benne úszómedence, jacuzzi, minigolfpálya, vízágy, biliárdasztal és helikopterleszálló. „Vannak régi képek a limuzinról a helikopterrel, de arról nincs felvétel, hogy a helikopter leszállt volna rá, szóval ezt ma pótoljuk” – mondta Manning a videóban, majd egy valódi helikopter landol az autó leszállóján.
A 100 láb hosszú American Dream megdönti a korábbi, 1986-os rekordot, és vezethető is. „Az autó vezetésének legfőbb nehézsége az, hogy egyenes utakat találjunk, ahol kanyarodni tud. A hossza miatt nagyon széles sugárra van szükségünk. Fel kellene térképeznünk egy útvonalat, és tudnunk kellene, hogy hol fogunk kanyarodni, szóval nem mindennapi vezetésre való” – mondta Manning. Az autó ahelyett, hogy bárki közlekedni próbálna vele, inkább a Dezerland parkban lesz kiállítva.
Manning mesélt a restaurálás folyamatáról: „Körülbelül két és fél évvel ezelőtt kezdtük el a restaurálási projektet. Augusztus volt és forróság itt Floridában. Kitaláltunk egy tervet, aztán fogtunk három donor autót, feldaraboltuk őket, és kicseréltük az autó teljes vezetőfülkéjét, hogy vezetni tudjuk. A motort kicseréltük; az összes gumiabroncsot kicseréltük; a helipadot és a medencét is újjáépítettük. A jármű belsejében vannak utasülések, kárpit, bőr, vinil, led-világítás. Bármilyen típusú partihoz megfelelő, bármilyen dizájn kaphat, és akár 75 ember is elfér benne”.
Az autórestaurátor elismerte, hogy nem volt könnyű munka. „Amit meglepőnek találtam az autóval kapcsolatban, az az, hogy amikor elkezdtük javítani, elkezdtük szétszedni, hat Eldoradót raktunk össze, de a középső részt a semmiből kellett legyártani, és ez valahogy egy híd építésére emlékeztetett. Egyszerűen hatalmas vállalkozás egy ilyen típusú munka elvégzése’” –mondta Manning.