Hassan Ragab egyiptomi multidiszciplináris tervező az építészet, a bútor-, termék- és textiltervezés fizikai dimenzióin túlmutató munkásságát a számítógépes kísérletezés és a digitális gyártás felé is kiterjeszti.
A Post Pharaonic Architecture című munkájában Ragab a Midjourney nevű, szövegből képet készítő eszközt felhasználva mutatja be, hogyan nézne ki az ókori egyiptomi építészete a 20. század absztrakt expresszionista szemszögéből.
A képek impozáns, elszigetelt, kőből faragott, bonyolult építményeket ábrázolnak, az absztrakt expresszionizmus és az egyiptomi építészet jellegzetes monumentális mivoltát egyesítve.
Hassan Ragab tervei szembeállítják az expresszionizmus torz, érzelemdús formáit és szobrászi tömbjeit az ókori egyiptomi építészet primitív nyelvezetével, karakterével és anyagiságával.
A piramisok hagyományosan egyszerű, de robusztus és impozáns jellege most dinamikus modulokként és absztrakt kompozíciókként rekonstruálódik.
Az építményt egymásra épülő, egymást átfedő szintek, az impozáns oszlopokat keresztező, lendületes, vízszintes ívek, valamint meghitt zugok és fülkék jellemzik. Az ősi piramisok dísztelen, texturált homlokzatát ezúttal óriási, elhalványuló hieroglifák gesztusszerű vonásai díszítik.