Az ötlet, hogy egy kisebb hajó és egy lakóautó kombinációjával szárazföldi-vízi felfedezőgépet hozzunk létre, már nem új, de még mindig vonzó a fiatal, csillogó szemű tervezők számára, akik maguk is szeretnének bemutatni saját verzióikat.
Talán a Sealander a leghíresebb kortárs példa, de Ausztráliától Skandináviáig megannyi más modell is piacra került. Ezek közül a Caracat a legújabb, mely a stabil, elektromos meghajtású hajó platformját olyan lakóautó-jellemzőkkel kombinálja, mint a felnyitható tető és az átalakítható bútorzat. A partvonal többé nem szab határt a kalandozásnak – kempingezhetünk „tengeren, tavon és szárazföldön” egyaránt.
A Caracat szárazföldi/tengeri életképességének kulcsa a kinyitható pontonrendszer, ami olyan, mint az ausztrál tervezésű Transformis Inspire lakóhajón látott ötlet csiszoltabb, gyártásra kész változata, bár az egyidejű falbővítés nélkül. A rendszer 2,5 méter (8,2 láb) széles, így a Caracat probléma nélkül vontatható egy egyszerű hajó utánfutóján. A vízen a pontonok elektromosan kiszélesednek, hogy a kényelmes hajózás érdekében stabilan, 3,7 méteres szélességben (12,1 láb) feküdjenek a vízre.
Akár a víz felszínén, akár az utánfutón kempingezünk, a sík, nyitott kialakítás kényelmes tartózkodást biztosít. A hajón elülső és hátsó kanapéi kétszemélyes ágyakká alakíthatók, így a Caracat négy személy számára biztosít alvóhelyet. Ha ehhez hozzáadjuk a lakóautóktól ellesett pop-up hálófülkés tetőt, akkor egy egész hatfős család kényelmesen elalhat benne (vagy három pár, ha a gyerekeket addig a nagyszülőknél hagyjuk).
A Caracat belsejében, közvetlenül a két nappali/hálószoba között egy fürdőszoba található WC-vel, mosdóval és zuhanyzóval. A konyha a hátsó társalgóval szemben van, amely dízel-elektromos főzőlappal, hűtőszekrénnyel, mikrohullámú sütővel, mosogatóval és borhűtővel van felszerelve.
Bármilyen szép is a bőrrel és Alcantarával díszített, teakpadlóval burkolt belső tér, a Caracat, nem arra való, hogy folyton a belső térben kuksoljunk. A tulajdonosok kétségtelenül a szabadban akarják majd tölteni korlátozott szabadidejüket, például az elülső kis erkélyen vagy a hátsó fedélzeten. A Caracat tervezőcsapata egy kihúzható tetős napozóteraszt is kialakított, hogy a lapos tetőt is kihasználják.
Szárazföldön vontató mozgatja, de ha már a vízen van, a Caracatot egy szerény 8 lóerős Torqeedo villanymotor hajtja. B kategóriájú jogosítvánnyal legálisan használható. A Torqeedo meghajtás a tavakon való tiszta, csendes hajózásra van specifikálva, de azok, akiknek extra teljesítményre van szükségük az ambiciózusabb tengeri utakhoz, több elektromos vagy dízel energiával, akár 100 lóerőig is fejleszthetik.
A Caracat három különböző méretben kapható: 6,6, 7,6 és 8,6 m (21,7, 24,9 és 28,2 láb). A 8,6 méteres modell specifikációja Victron 220 Ah AGM lakókocsi akkumulátort, 200 W-os napelemet, 32 A-os parti áramcsatlakozást, Garmin 722 XS GPS/chart plottert, Truma lég- és vízmelegítőt és Dometic légkondicionálót tartalmaz. Mindezen kívül egy szórakoztató rendszer is rendelkezésünkre áll LED-es okos TV-vel és Bluetooth audiorendszerrel.
A Caracat székhelye Németországban van, és Törökországban gyárt. A cég a düsseldorfi Caravan Salonon elmondta, hogy az árak 130 000 eurónál (kb. 129 900 USD) kezdődnek a 6,6 méteres modell esetében.