„BMW Spyder”

A Minszkben található Yuri Shif díjnyertes ShifCustom műhelyének munkája a BMW R18-ason alapuló motorkerékpár. És ha valaha is volt olyan stílus, amely illett az R18-as szörnyeteg, 1802 köbcentiméteres boxermotorjához, akkor ez az. A ShifCustom fordított trike egy Can-Am Spyder összes érzékenységét magán hordozza, de sokkal klasszikusabb hangulatot áraszt.

A tervezés a BMW 328 ikonikus modelljét idézi, főként azért, mert az ügyfél nagy rajongója a márkának. A ShifCustom 15 fős csapata házon belül tervezte meg az alvázat és alakította ki a karosszériát, csak néhány alkatrész esetében támaszkodtak az utángyártott beszállítókra, és csak a bőrmunkát szervezték ki. A mérnöki munka nagy része az R18 új motorházteteje alatt rejtőzik. Ott található az egyedi készítésű első segédváz, amely megerősített rögzítőlemezeken keresztül a fő vázhoz van csavarozva, és egy kettős keresztlengőkaros független felfüggesztési rendszert tart. Az egész felépítményt digitálisan tervezték meg, mielőtt a ShifCustom hegesztőpisztolyt tett a fémhez.

Yuri Shif

A rendszerhez tartozik egy meghosszabbított kormánynyak, valamint egy pár állítható lengéscsillapító. Maguk a kerekek módosított Audi A3-asok, Nissin fékekkel felszerelve. A ShifCustom a felfüggesztés megtervezéséhez szoftvereket használhatott, de a karosszéria hagyományos kocsiépítési technikákkal készült. A legszembetűnőbb jellegzetesség az alumínium orrkúp; ez egyértelműen a 328-asra utal, annak kettős veserácsával. Minden egyes részlet lenyűgöző, az elülső BMW-körképektől kezdve a tetején és az oldalán lévő lamellás panelekig.

Yuri Shif

Nézd meg közelebbről a kerekeket, és még Rudge Whitworth középső záróanyákat is felfedezhetsz, amelyek ugyanolyan stílusúak, mint a 328-as évjáratú modellé. A bőrszíjak kioldásával a motorháztető két részre nyílik, hozzáférést biztosítva az első részhez és néhány elektronikus alkatrészhez.

Yuri Shif

Lejjebb két Harley V-Rod fényszórót találunk, amelyeket kézzel készített házakba szereltek vissza. A ShifCustomnak kellett kifejlesztenie egy plug-in modult, hogy működőképesek legyenek, mert eleinte nem akartak jól kijönni a BMW elektromos rendszerével. A karosszéria befejezéseként egy sor hozzá illő, alumíniumból kézzel formázott, zárt sárvédőt kapott. A hátsó kerék is egyedi, akárcsak a BMW oldalsó burkolatának lamellás paneljei.

Yuri Shif

A motoros kilátása is meglehetősen érdekes. Az orrkúp hátsó végébe egy Bluetooth-képes hangrendszert építettek be, amelyet a kormányon lévő távirányítóval lehet vezérelni. Az üzemanyagtartály tetején egy bőrzseb kínál helyet egy okostelefon számára, integrált vezeték nélküli töltéssel. A ShifCustom az eredeti sebességmérőt a kormány mögé szerelte át, és az üzemanyag tanksapkát egy csinos, bordázott alumínium alkatrészre cserélte.

Yuri Shif

További kiegészítők közé tartoznak a kormány végi tükrök és az új irányjelzők, a hátsó egységek pedig hátsó lámpákként is funkcionálnak. Az R18 új festése is házon belül készült, és éppoly feltűnő, mint amilyen egyszerű. Az ezüst és a kék klasszikus kombinációjával nehéz vitatkozni – különösen, ha észreveszed, milyen ízlésesen vitték át az olyan alkatrészeken, mint a kerekek, a szelepfedelek és a kipufogók.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek