A brazil repülőgépgyártó megosztott egy új, “The Shape of Things to Come” című teaser videót a YouTube-on, hogy a repülés szerelmesei jobban megismerhessék az új konstrukciót.
Az Embraer először 2017-ben vetette fel egy új, turboprop regionális utasszállító repülőgépcsalád ötletét, a kisebb és hatékonyabb repülőgépek iránti növekvő keresletre reagálva. A koncepció 2021-re egy 75-90 férőhelyes utasszállító repülőgéppé nőtte ki magát, amely az E-Jet E2-hez hasonló keresztmetszettel és különleges, hátul elhelyezett hajtóművel rendelkezik.
Az Embraer Commercial Aviation elnöke és vezérigazgatója, Arjan Meijer nemrég azt mondta, hogy az új jövevény „nem olyan turboprop, mint az eddigiek”. A TPNG ugyan hasonló elrendezésű lesz, mint az E2, de az utastér sokkal csendesebb lesz, mivel a hajtóművek a szárnyról a hátsó részre kerültek. Két változatban, 50, illetve 90 ülőhellyel készül majd.
A két modell az Embraer szerint „kiemelkedő zöld tulajdonságokkal” is rendelkezik majd. A TP90 például akár 15 százalékkal alacsonyabb üzemeltetési költségekkel és kevesebb üzemanyag-felhasználással működik majd, mint a meglévő turbopropok, ugyanakkor 20 százalékkal gyorsabb lesz, és 25 százalékkal több ülőhelyet kínál.
Ami az energiát illeti, az Embraer jelenleg több gyártóval is tárgyalásokat folytat, hogy megtalálja a leghatékonyabb hajtóművet a TPNG számára, és várhatóan 2022 utolsó negyedében kerül majd sor a választásra – számolt be róla a Reuters. Az Embraer még ebben az évben teljes szélcsatorna-teszteket szeretne végezni.
A TPNG várhatóan 2023 közepén állhat forgalomba, és 2028 elején állhat szolgálatba. Úgy tűnik, lesz rá igény: az Embraer előrejelzése szerint a következő 20 évben közel 11 000 új, legfeljebb 150 férőhelyes repülőgépre lesz szükség, amelyből 2280 (azaz 21 százalék) turboprop gép lenne. De nem olyan turboprop, mint az eddigiek.