Feltűnő és érdekes

Ez a repülőgép-ihlette BMW R NINET Wayne Buys munkája, aki FabMan Creations néven dolgozik otthoni garázsában. A járművet alumínium karosszéria burkolja, amelyet Wayne kézzel épített, házilag készített angol keréktárcsa segítségével. Talán azt is érdemes megemlíteni, hogy szabadon, egyetlen vázlat, render vagy sablon nélkül dolgozott – és hogy fémformázási képességei autodidakta módon alakultak ki.


Ezt az R nineT-t egy ügyfél rendelte meg, aki egy alacsony futásteljesítményű R nineT-t kért, és megadta a repülős témát. A stockmotor nagy része megmaradt az alumínium alatt, de ez nem jelenti azt, hogy ez egy könnyű építés volt. Wayne-nek ki kellett találnia néhány ügyes megoldást és 8 hónapba telt, mire befejezte a motort. Az egész úgy áll össze, mint egy Meccano-készlet. A felső héj egy rejtett alumínium üzemanyagcellához rögzül a tanksapka körüli záróanyával.

R nineT

Egy másik rögzítőelem az üléspárna alatt van elrejtve, elöl pedig további rögzítési pontok találhatók. Wayne a vázat a felső lengéscsillapítótartó körül megkurtította, hogy az új farokrészhez illeszkedjen, és a lábtartó konzolokat hátrébb helyezte. Az egyedi lábtartók „becsípik” a haspántot, hogy a helyén tartsák, és négy csavarral rögzítik a kerékpár alatt.

R nineT
Minden karosszériaelem egymásba kapcsolódik, és kis imbuszfejes rögzítőkkel van összekötve, amelyek a repülőgépeken található szegecseket utánozzák. A különböző légkavarók és légbeömlők sem csak a látszat kedvéért vannak; mindegyik a motor egy-egy fontos részéhez irányítja a levegőt, mint például a hatalmas oldalsó csatornákhoz, amelyek a boxermotort hűtik. A teljesen zárt első sárvédő két oldalán lévő két kis légbeömlő a fékekhez irányítja a levegőt, míg a motor hátulján lévő, ventilátorral ellátott, kagyló alakú légbeömlő az újrapozícionált olajhűtő hűtését segíti. Elöl egy másik ventilátor hűti az elektronikát, amely a tankfedél alatt helyezkedik el. A tetején pedig hálós panelek segítik a forró levegő távozását. A kipufogócsövek el vannak rejtve a szem elől, és három nyíláson keresztül lépnek ki a haspáncél két oldalán. A kipufogó alatti lyukak rácsa megakadályozza, hogy a forró levegő összegyűljön a belső térben.

R nineT
Ugyanilyen megfontoltsággal készült a vezérlőterület is. Wayne készített egy pár alumínium kormányt, amelyek a villához rögzülnek, és gyakorlatilag emelt felfogatóként működnek. A markolatok, a kormányvégen elhelyezett irányjelzők és a tükör azon kevés alkatrészek közé tartoznak, amelyeket itt már máshol használtak – de a hátrameneti karok egyedi gyártásúak, akárcsak a belső gázkar. Az összes kábelezés és vezeték a kormányon belül fut, a fék- és kuplung főfékhengerek pedig a karosszéria alatt vannak elrejtve.

R nineT

A tetején egy egyedi műszerfal található, amely egy Acewell sebességmérő köré épült, néhány nyomógombbal az alapvető funkciók elvégzésére. A gyújtás kulcsnélküli; a távirányító bekapcsolja a motort, és az egyik gomb elindítja. A „Storm” névre keresztelt és az Auto Trust által matt ezüstös fényezéssel ellátott FabMan retro-futurisztikus R nineT egyszerre lenyűgöző és érdekes. És nem mi vagyunk az egyetlenek, akiknek ez feltűnt; Wayne már több kérést is kapott egy készletre, de azt mondja, túl bonyolult lenne reprodukálni komoly finanszírozás nélkül.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek