A svájci óragyártó a Louvre Múzeummal együttműködve négy új Métiers d’Art órát adott ki, amelyek a múlt nagy civilizációi előtt tisztelegnek. Mindegyik időmérő egy-egy korszakra utal, többek között Nagy Dareiosz perzsa birodalmára, az ókori Egyiptom aranykorára, az ókori Görögország hellenisztikus korszakára és Augustus hatalomra jutására. Az egyes órák számlapja, mint egy önálló műalkotás, a híres párizsi múzeumban található, korszakra jellemző fő művet tükrözi, míg más díszítőelemek a korszakra utalnak.
A négy civilizáció közül a legrégebbi az Ókori Egyiptomi Birodalom, amely i. e. 2035-1680-ig nyúlik vissza. Az ehhez a korszakhoz igazodó óra a Grand sphinx de Tanis, amely a királyi szimbólumot, a szfinxet ábrázolja faragott aranyapplikációban. Ezután a Lion de Darius az Achaemenidák perzsa birodalmát (i. e. 559-300) helyezi reflektorfénybe, és egy élénk kék mázas tégladíszítéssel díszített, tetején egy üvöltő oroszlánnal.
Az Antigonida-dinasztia (i. e. 227-168) hellenisztikus Görögországát jelképező Victoire de Samothrace időmérőn a Győzelem ikonikus szobra és két görög vázáról vett frízeket ábrázoló grisaille zománcozás látható. Végül a Buste d’ Auguste a Julio-Claudiusok Római Birodalmát (Kr. e. 27-68) tükrözi. Octavianus Augustus, Caesar fogadott fiának mellszobrát viseli, és 660 kőből álló színes mikro-mozaikot tartalmaz.
A tematikus órák, amelyek egyenként mindössze öt példányra lesznek limitálva, 42 mm-es tokkal rendelkeznek, 18 karátos rózsaszín és fehérarany változatban. Belül pedig a Vacheron Constantin 2460 G4/2 önfelhúzós kaliberű 2460 G4/2 óraműve – amely négy tárcsán mutatja az órákat, perceket, napokat és dátumokat – hajtja az időmérőket, és 28 800 fordulat/perc sebességgel, valamint 40 órás járástartalékkal rendelkezik. Azok számára, akik szeretik látni az óraszerkezet kerekeit mozgásban, az átlátszó zafírkristályos hátlap részleges betekintést nyújt a belső varázslatba.
Természetesen a díszes számlapok és az azokat körülvevő frízek az igazi látványosságai ezeknek a daraboknak. A svájci óragyártó szerint mindkettő olyan díszítőelemekből állt össze, amelyeket különböző, ugyanabból az időszakból származó műalkotásokból vettek, mint amilyeneket a szoborapplikációk ábrázolnak. Ez a bravúr részben speciális zománcozással valósult meg, amelyet az óra fémfelületeire vittek fel. Az órák díszes mintáinak kialakításában segített a ritkán alkalmazott óragyártási technika, a kőmárkázás, amely pontosan elhelyezett színes kövek darabkáinak felhasználásával készült.
Az egyes darabokon található lenyűgöző mikromozaikok létrehozásához a Vacheron Constantin kézművészei az apró, kemény köveket (egyenként 0,55 milliméteres darabok) gondosan állítottak össze és ragasztottak le olyan formációkban, amelyeket az egyes hivatkozott ókori civilizációk ihlettek. Az óradizájnokat ezután kézi gravírozással egészítették ki.
A Métiers d’Art tribute órák árai kérésre elérhetők. Mindegyikből csak öt példány készült, így a gyűjtők várhatóan gyorsan lecsapnak rájuk.