Így töltsd az Audidat

A luxusmárka megnyitotta a világ első töltőközpontjának nevezett létesítményt Németországban. Ez azonban nem olyan, mint egy benzinkút az elektromos autók számára. Ehelyett a kizárólag foglalásra fenntartott központ egy jól felszerelt társalgóval rendelkezik, ahol pihenhetsz, amíg az akkumulátor feltöltésére vár.

A Nürnbergben található töltési koncepció egy kísérleti program része, amelynek célja, hogy megkönnyítse a városi területeken élő EV-tulajdonosok életét, különösen azokét, akiknek nincs otthon saját szupertöltőjük. Az állomás hat töltőponttal van felszerelve, amelyeket 2,45 MWh átmeneti tároló és további 200 kW zöld energia táplál – olvasható a sajtóközleményben.

Audi

„Ezzel a rugalmas és prémiumorientált gyorstöltési infrastruktúrát szeretnénk tesztelni a városi térben” – mondta Ralph Hollmig, a projekt vezetője a közleményben. „Oda megyünk, ahol az ügyfeleink nem feltétlenül ébrednek teljesen feltöltött elektromos autóval reggelente, ugyanakkor a jövőbeni növekvő töltési igényekre is gondolunk.”

Ezek a portok is elég erősek lesznek. Az Audi szerint mindegyikük 320 kW töltési teljesítményű lesz, ami azt jelenti, hogy öt perc alatt 100 km-es hatótávot tudnak hozzáadni az E-Tron GT-hez, és körülbelül 23 perc alatt 5 százalékról 80 százalékra tölthetik fel az akkumulátort. Az autógyártó várakozásai szerint naponta körülbelül 80 autó fogja tudni használni a csomópontot.

Audi

Ez persze közel sem olyan gyors, mintha egy hagyományos autót tankolnánk fel (bár ez hamarosan megváltozhat). Emiatt a hubhoz tartozik egy jól felszerelt váróterem az emeleten. A modern térben kanapék, tévék, WiFi, valamint önkiszolgáló kávé- és snackautomaták állnak majd rendelkezésre, hogy az EV töltése közben pihenhess vagy dolgozhass. Nem kell aggódni amiatt sem, hogy várakozás közben hatalmas számlát kapunk, ugyanis a vállalat szerint minden kilowatt körülbelül 35 centbe kerül.

Ez azonban nem egy sima szolgáltatás – nem fogsz tudni csak úgy odahajtani a csomóponthoz. Legalábbis egyelőre, a töltési időpontokat előre le kell foglalni. És csak azok az E-Tron-tulajdonosok vehetik igénybe, akiknek járműve rendelkezik Plug and Charge funkcióval és aktív töltési szolgáltatási szerződéssel.

Ez korlátozóan hangozhat, de szerintünk hamarosan széleskörben is elérhető lesz, főleg ha más gyártók is beszállnak. Elvégre az első osztály sky lounge-ja is csak egy ötlet volt a múltban.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek