Torsten Müller-Ötvös vezérigazgató szerint a nagy múltú brit márka abbahagyja a Wraith és a Dawn modellek gyártását. Ez azt jelenti, hogy a márka kínálata ötről három modellre zsugorodik az első elektromos autó, a Spectre bevezetésére készülve.
Müller-Ötvös elmondta, hogy az autógyártó mindkét modell – a kétajtós kupé és a kétajtós kabrió – megrendeléseit lezárta minden piacon, miután az Egyesült Államokban már tavaly megtette ezt. Ennek ellenére a Wraith és a Dawn várólistája azt jelenti, hogy jövő évig nem állnak le a gyártósorokról a vállalat goodwoodi gyárában, de új rendelést már nem lehet leadni.
A Rolls-Royce szóvivője megerősítette, hogy sem a Wraith, sem a Dawn nem kapható az Egyesült Államokban tavaly óta, de a vásárlók továbbra is megvásárolhatják mindkettőt a tanúsított használt autók programján keresztül. „A Wraith és a Dawn utoljára 2021-től volt elérhető új modellként az Egyesült Államokban” – írta a képviselő egy e-mailben. „Több, mint egy éve már nem állnak rendelkezésre Bespoke rendelésre. Provenance rendelésként (használt Rolls-Royce) azonban rendkívül népszerűek a felhatalmazott Rolls-Royce Motor Cars kereskedőkön keresztül.”
A hír nem éppen meglepő. Mindkét kétajtós gyártása mindig is úgy volt, hogy körülbelül mostanra ér véget, és egyiket sem tervezik pótolni. Ami az új autókat illeti, az ügyfelek a Phantom, a Ghost és a Cullinan SUV közül választhatnak majd. Ez a szám azonban háromról hétre ugrik, ha a nyújtott tengelytávú (Phantom és Ghost) és Black Badge (Ghost és Cullinan) változatokat is beleszámítjuk.
A Roll-Royce következő kétajtós modellje mindeközben a várva várt Spectre lesz, a márka első tisztán elektromos hajtású járműve. Az EV a tervek szerint még idén debütál, és 2023-ban kerül forgalomba. Azt még nem tudjuk, hogyan fog kinézni, vagy milyen teljesítményű lesz, de egy új, aerodinamikusabb Spirit of Ecstasy motorháztető díszítéssel fog rendelkezni. Ez lesz az első a luxusmárka által kifejlesztett számos elektromos autó közül, amely 2030-ig teljesen elektromos hajtásúvá kíván válni.