A Path, a Baltic új 146-osának a tulajdonosa globális kalandokról álmodott, és magával vitte gyermekeit és unokáit is. Olyan fenntartható és kényelmes családi otthonra vágyott, amellyel beutazhatja a világot. Eredeti tervei szerint „kivételes életterekre van szükség a fedélzeten és alatta, egyaránt” – ezt pedig nem igazán mondhatjuk el az általában keskeny gerendákkal és masszív rigekkel rendelkező vitorlás jachtokról. Ha egy ilyen hajónak kell erős, óceánjáró hajóként működnie, az még nagyobb kihívást jelent.
„Hat évvel ezelőtt vásárolta meg a Baltic 112-es sorozatunk második hajóját, azzal az elképzeléssel, hogy a családjával körbevitorlázza a világot” – mondta Henry Hawkins, a Baltic vezérigazgatója. „Teleírt egy kis fekete könyvet az ötleteivel és visszajelzésével. Tetszett neki, ahogy az előző hajója vitorlázott, amelyet Rolf Vrolijk tervezett, így amikor újra készen állt az építésre, bevonta Rolfot a Path építésébe.”
A németországi judel/vrolijk & co, amely 35 éve fejleszt versenyhajókat az America’s Cup és a TP 52 sorozat számára, vállalta a hajóépítést, a külső és belső kialakítást. Ami pedig a Balticot illeti, nekiállt, hogy megtervezze 48 éves történetének harmadik legnagyobb térfogatú jachtját.
Ez a folyamat magában foglalta a fedélzeti szalon, a fedett cockpit és a vendégszobák teljes méretű makettjeinek elkészítését, amely segített a megfelelő ergonómia és biztonsági elemek, például kapaszkodók és lábtartók kialakításában, valamint garantálta a tágas terek létrehozását.
„Nemrég egy vitorláspróba alkalmával 24-en voltunk a fedélzeten, és alig töltöttük meg a fedett cockpit területét, amikor összeszereltük” – árulta el Hawkins.
A cockpitben lévő kettős kormányállásnak saját védő bimini teteje van. Legelöl 60 négyzetméternyi, akár 8 kW teljesítmény előállítására is képes napelemek vannak elhelyezve, hogy feltöltsék a jacht lítium-ion akkumulátorbankját. A 146 láb hosszú szénszálas kompozit hajó a Baltic első IMO Tier-III szabványnak megfelelő jachtja, és a tulajdonos által választott tender egy teljesen elektromos Torqeedo RIB. Az elülső fedélzeti mélyedésben – ami lehorgonyzott állapotban úszómedencévé alakítható – tárolnak egy második tendert is.
A vitorlás jachtok nem arról híresek, hogy nagy vízijármű-gyűjteményeket szállítanak, de ezek azért két Reverso Match vitorlás csónakot (amelyek négy részre bonthatók a könnyű tárolás érdekében), valamint egy könnyű titánból készült lengőhorgony-kart és egy tengeralattjáró-horgonyrendszert is tárolnak, ami arra utal, hogy a tulajdonos a víz felszíne alatt is szeretne kalandozni.
A Pathot úgy tervezték, hogy vitorlákkal 11 és 16 csomó közötti átlagsebességet tartson, de a 6000 mérföldes próbavitorlázás során már a 20-as sebességet is elérte. A három rögzített forstág és a levehető orrvitorla jóvoltából a családi cirkáló valóságos versenyhajóvá válik. A hidraulikusan felemelhető keel, amely minimalizálja a merülést, lehetővé teszi, hogy a hajó a part közelében horgonyozzon.
A belső térfogat elég nagy ahhoz, hogy 10 vendég és 8 személyzeti tag is elférjen benne, néhány vízi szerkentyűvel együtt. A hajó közepén található tulajdonosi lakosztályban egy üvegből készült elválasztót találunk, amely televízióként és egy navigációs képernyőként is funkcionál, és hangvezérelt szoftverrendszer működteti a világítást és a redőnyöket.
A fürdőszobában egy nagyméretű szénszálas kád található. A felső szalonban található 8,8 láb hosszú videofal egy különös víz alatti jelenetet játszik le. A dohányzóasztalok, étkezőhelyek és éjjeliszekrények felülete alá rejtett mágnesek tengerbiztossá teszik a hozzájuk illő mágneses tányérokat és poharakat.
Margo Vrolijk a tulajdonos otthonát alapul véve tervezte a belső dekorációt, így a teakfa bútorokat és famunkákat szövetekkel és világos színű panelekkel és válaszfalakkal ötvözte. „A koncepciót a család vízi életmódja inspirálta, és ezt ültettük át egy könnyen irányítható vitorlás jachtba” – fogalmazott.
„Ahogy a tulajdonos maga köré gyűjtötte a megfelelő csapatot, az tökéletes példáját mutatja, hogyan kell egy ilyen projektet irányítani” – mondta Hawkins. „A Path esetében a hangsúly a kékvízi teljesítménycirkáláson van. Egy erőteljes elülső vitorlarendszer lehetővé teszi, hogy a sebességfokozatokat a szélerősség függvényében módosítsuk. A hajó sokoldalúsága a tulajdonos kezdettől fogva határozott elképzeléseinek bizonyítéka.”